شناسهٔ خبر: 45161762 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل محیط زیست استان گلستان تشریح کرد

آخرین وضعیت آتش سوزی در پارک ملی گلستان/ اعزام بالگرد برای پشتیبانی و اطفاء حریق

کنعانی گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی فردا برای پشتیبانی و اطفاء حریق از بالگرد هلال احمر و سپاه استفاده می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدرضا کنعانی» شامگاه امروز (یکشنبه 28 دی) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شامگاه امروز با حضور فرماندار گالیکش و اعضای کمیته مدیریت بحران در محل اداری پارک ملی گلستان جلسه ای برگزار شد.

 

مدیرکل محیط زیست گلستان ادامه داد: در این جلسه موقعیت مکانی که امروز نیروها اعزام شدند مورد بررسی قرار گرفت و با تلاش آنها از گسترش آتش به دره مجاور محل آتش سوزی ممانعت کردند.

 

کنعانی بیان کرد: همچنین سناریوهایی مختلفی با توجه به شرایط منطقه برنامه ریزی شد و بر اساس این سناریوها امشب نیروهای امدادی در محل آتش سوزی مستقر خواهند بود و از گسترش آتش جلوگیری می کنند، همچنین فردا از ظرفیت نیروهای بسیجی و مردمی برای مهار آتش استفاده خواهیم کرد.

 

وی افزود: پیگیری لازم در خصوص اعزام  بالگردها اتفاق افتاده و در صورتی که فردا شرایط جوی مساعد باشد از بالگرد هلال احمر و سپاه برای پشتیبانی و اطفاء حریق استفاده خواهیم کرد.

 

مدیرکل محیط زیست گلستان متذکر شد: حریق در منطقه دره شمالی پارک ملی گلستان از ساعت 16 روز گذشته(شنبه 27 دی) گزارش شده است و پس از دریافت این گزارش نیروهای اداری، محیط بانان و همیاران پارک ملی گلستان برای مهار حریق در سه نقطه به منطقه اعزام شدند.

 

کنعانی تصریح کرد: مهار آتش در دو نقطه پایین دست با همت نیروهای امدادی اتفاق افتاد ولی در  یک منطقه که از  کف دره به سمت یال حریق اتفاق افتاده است شب گذشته به دلیل وزش باد شدید از کنترل خارج شد و نیروهای امدادی امروز برای مهار آتش در تلاش بودند.

پایان پیام/587

نظر شما