شناسهٔ خبر: 45161731 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

دشمن سرسخت پوتین در فرودگاه مسکو بازداشت شد

نیروهای امنیتی روسیه الکسی ناوالنی، سرسخت‌ترین منتقد و دشمن ولادیمیر پوتین را پس از بیرون آمدن از هواپیما در سالن گذرنامه یکی از فرودگاه‌های مسکو بازداشت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، ناوالنی که پنج ماه پیش در روسیه با سم نوویچوک مسموم و دوران درمان و نقاهت را در آلمان پشت سر گذاشته بود، همراه ده‌ها خبرنگار از برلین سوار هواپیما شد و شامگاه امروز یکشنبه به فرودگاهی در مسکو رسید.

با وجود حضور انبوه هواداران ناوالنی در فرودگاه و خیابان‌های پیرامون، نیروهای امنیتی به محض خروج این منتقد سرشناس از هواپیما و ورود به سالن گذرنامه او را بازداشت کردند. البته پلیس مسکو فرودگاهی را که قرار بود پرواز حامل ناوالنی در آن بنشیند بست و هواپیما را به فرودگاهی دیگر هدایت کرد تا بتواند او را دور از صدها هوادار و خبرنگار منتظر بازداشت کند.

ناوالنی پس از بیرون آمدن از هواپیما همراه همسر و دیگر مسافران سوار اتوبوس شد و با لبخند گفت که امروز بهترین روز زندگی او در پنج ماه اخیر است. تا آن لحظه هنوز کسی نمی‌دانست سرنوشت ناوالنی چه خواهد شد. پس از ورود به سالن بررسی گذرنامه، پلیس از راه رسید و ناوالنی را با خود برد. منتقد و دشمن پوتین تنها توانست همسرش را در آغوش بگیرد و از او خداحافظی کند.

نظر شما