شناسهٔ خبر: 45161380 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در لرستان:

دشمن قصد دارد نقش روحانیون در جامعه را کمرنگ جلوه دهد

حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی گفت: دشمن قصد دارد نقش روحانیون در جامعه را کمرنگ جلوه دهد، که با کارهای فرهنگی مرتبط با روحانیت باید جلوی این توطئه را گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین «سید احمدرضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه در لرستان در جلسه تشکیل کارگروههای جشنواره «پرچمداران انقلاب اسلامی» که با حضور جمعی از مسئولین استانی برگزار شد، به نقش روحانیت در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: روحانیون همواره در همه صحنه‌ها دوشادوش مردم بوده اند.

وی به نقش آگاه سازی مردم توسط روحانیون در مقاطع حساس اشاره کرد و افزود: جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی که با محوریت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود، فرصت مناسبی است که آنچه کار فرهنگی، ادبی، پژوهشی و ... در خصوص نقش روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انجام شده است گردآوری شوند.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر ضروری بودن تشکیل کارگروههای جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی، گفت: جمع آوری اطلاعات مربوط به شهدای روحانی از وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: تاکنون کتابهایی در خصوص نقش روحانیون لرستان در انقلاب و دفاع مقدس نوشته شده است  که  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بایستی این کتاب‌ها را گردآوری و به دبیر خانه استانی جشنواره ارسال نماید.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه ساخت فیلم، مستند و کلیپ نقش مهمی در تاثیرگذاری و ماندگاری خاطرات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  دارد، خاطرنشان کرد: دشمن قصد دارد نقش روحانیون را در جامعه کمرنگ نشان دهد، که با کارهای فرهنگی مرتبط با روحانیت باید جلوی این توطئه را گرفت.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: متولیان صدا و سیمای مرکز لرستان نیز مستندات و برنامه‌هایی که راجع به شهدای روحانی استان ساخته شده است را به دبیرخانه استانی جشنواره ارسال کنند.

وی  با تاکید بر اینکه طلاب حوزه‌های علمیه استان  مقالات نوشته شده در مورد روحانیون را گرد آوری کنند و در این خصوص کار پژوهشی انجام دهند، ادامه داد شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به ریاست حجت الاسلام «رضا حقیان» بایستی اقدامات اساسی در جهت پررنگ جلوه دادن نقش روحانیون در جامعه انجام دهند.

انتهای پیام/

نظر شما