شناسهٔ خبر: 45161201 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

لبنان و عراق تحریم آستان قدس رضوی را محکوم کردند

مجلس اعلای شیعیان لبنان و جنبش امل این کشور در بیانیه‌هایی جداگانه اقدام اخیر دولت آمریکا در تحریم آستان قدس رضوی را محکوم کردند. همچنین رئیس‌ مجلس اعلای اسلامی عراق اقدام آمریکا در تحریم آستان قدس رضوی را تعدی آشکار به مقدسات مسلمین برشمرد.

صاحب‌خبر -

مجلس اعلای شیعیان لبنان ضمن محکوم کردن اقدام اخیر آمریکا در قرار دادن نام آستان قدس رضوی در لیست تروریستی اعلام کرد: این اقدام خطرناک و بی‌سابقه که مقدسات دینی را هدف قرار داده است، احساسات مسلمانان را برمی‌انگیزد و نقض قوانین و عرف‌های بین‌المللی و ارزش‌های دینی و فرهنگی به شمار می‌رود.
مجلس اعلای شیعیان لبنان در ادامه از دولت آمریکا خواست که این اقدام غیرقانونی و غیراخلاقی را لغو کند.
این مجلس همچنین از سازمان یونسکو درخواست کرد که اقدام دولت آمریکا در تحریم آستان قدس رضوی را محکوم کند.
به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان (ان ان ای) جنبش امل نیز در بیانیه‌ای اقدام آمریکا در قرار دادن نام آستان قدس رضوی را محکوم و تأکید کرد: این اقدام یک اقدام خصمانه و خطرناک و بی‌سابقه علیه تمام ادیان آسمانی است و تنها مسلمانان را هدف قرار نداده است بنابراین تمام امت‌ها باید با آن مخالفت کنند زیرا این گام دولت آمریکا توهین به تمام عقاید دینی و نقض قوانین و ارزش‌های انسانی به شمار می‌رود.
به گزارش ایسنا، بیش از این نیز حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در تحریم آستان قدس رضوی تأکید کرد: قرار دادن نام حرم مطهر رضوی و تولیت محترم آن شیخ احمد مروی (حفظه‌الله تعالی) در فهرست تروریسم و تحریم‌های آمریکا اقدامی کاملاً بی‌سابقه است. حرم رضوی یک مکان و عبادتگاه مقدس است که میلیون‌ها مسلمان آن را زیارت می‌کنند و جایگاه ویژه‌ای از نظر معنوی و اعتقادی در بین مسلمانان دارد.
به گزارش مهر به نقل از رسانه‌های عراقی، مجلس اعلای اسلامی عراق تحریم آستان قدس رضوی از سوی آمریکا را محکوم کرد و آن را تعدی آشکار به مقدسات مسلمین برشمرد.
«همام حمودی» رئیس‌ مجلس اعلای اسلامی عراق در بیانیه‌ای گفت: بسیار جای تأسف است که قلدری آمریکا به قرار دادن آستان قدس رضوی و متولی امور آن در فهرست تروریسم می‌رسد.

برچسب‌ها:

نظر شما