شناسهٔ خبر: 45161128 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بدحجابی و فساد در جامعه خانواده شهدا را اذیت می کند

امام جمعه بخش طغرالجرد شهرستان کوهبنان گفت: در حال حاضر بدحجابی و فساد در جامعه خانواده‌ شهدا را اذیت می‌کند بنابراین ما وظیفه داریم حافظ خون شهدا باشیم.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، همزمان با سالروز شهادت بی بی دو عالم حضرت زهرا (س) نوزدهمین یادواره شهدای شهر کوهبنان و پنج شهید گمنام همراه با مراسم‌گرامی داشت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در مسجد جامع کوهبنان با رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

این مراسم طبق روال  سال گذشته، اما بسیار محدود و با حداقل جمعیت در مسجد جامع شهرستان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام یاور نجم الدینی امام جمعه بخش طغرالجرد ضمن تسلیت سالروز شهادت بی بی دو عالم و گرامی داشت یاد و خاطره سردار دل‌ها گفت: شخصیت حضرت زهرا (س) از جنس نور و آسمانیان و از جنس حوریان بهشتی هست که چند صباحی در روی زمین زندگی کرد.

او گفت:خدای متعال در قرآن مدح حضرت زهرا (س) می‌کند در آیات تطهیر، مباهله و... مدح بی بی دو عالم را داریم در حالی که تمام انبیا اجر و مزد خودشان را از خداوند خواستند، اما نبی مکرم اسلام (ص) است مودت و محبت به اهل بیت (ع) را خواستند.

حجت الاسلام نجم الدینی افزود: در روایات همه‌ی اهل بیت(ع) به وجود مادرشان حضرت زهرا (س) افتخار می‌کنند و حضرت مهدی ایشان را بهترین الگوی خود می‌دانستند.

او تاکید کرد: خدا محوری در زندگی حضرت زهرا (س) موج می‌زند لذا همواره در حال عبادت خداوند بود از طرفی ولایت مداری ایشان بهترین نمونه برای همگان است.

حجت الاسلام نجم الدینی ادامه داد: ولایت مداری حضرت که از زمان پدر بزرگوارش شروع شده بود در زمان مولای متقیان به اوج خود رسیده بود.

او بیان داشت: حتی دشمنان هم از عظمت و بزرگی بی بی دو عالم مطالب نوشتند بانویی که همواره مورد عنایت جبرئیل بود.

حجت الاسلام نجم الدینی تصریح کرد: یادواره شهدا بهانه‌ای برای گسترش فرهنگ شهید و شهادت است شهید نیاز به تعریف ندارد، چون خداوند در قرآن به بهترین شکل از شهید تعریف و تمجید کرده است.

او گفت: خریدار شهید خدای متعال است در حالی که اولین نگهدارنده یاد و خاطره شهدا نیز خداوند هست لذا خداوند به شهید مقام شفاعت عنایت می‌کند.

حجت الاسلام نجم الدینی با اشاره به کلام نورانی مولای متقیان گفت: کسی که تصمیم برای جهاد دارد گناهاش آمرزیده می‌شود و با بدرقه فرشتگان عازم جبهه و جنگ می‌شود و در وقت شهادت چیز‌هایی می‌بیند و می‌شنود که شامل دیگران نمی‌شود.

او ادامه داد:هر کس خانواده شهیدی را شاد کند خدای متعال را شاد کرده است در حالی که خانواده شهدا توقع مادی ندارند، اما احترام به آنان باید در راس کار‌ها قرار داشته باشد.

حجت الاسلام نجم الدینی افزود: در حال حاضر بدحجابی و فساد در جامعه  خانواده‌ شهدا را اذیت می‌کند بنابراین ما وظیفه داریم حافظ خون شهدا باشیم.

او با استناد به آیه ۵۴ سوره مائده بیان داشت: شهدا چند ویژگی مهم دارند در حالی که آنان خدا را دوست دارند و خداوند هم آنان را دوست دارد، شهدا در مقابل مومنین متواضع بودند، شهدا در مقابل دشمن محکم و استوار بودند، شهدا در راه خدا مجاهده کردند در حالی که از جنگ روانی هراس نداشتند.

حجت الاسلام نجم الدینی افزود: رمز موفقیت کشور پشتیبانی از ولایت و رهبری است که این مهم پیام خون شهدا است.

انتهای پیام/ی

نظر شما