شناسهٔ خبر: 45161096 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۰ برنامه فرهنگی ویژه روز شهادت حضرت فاطمه (س) در میبد اجرا شد

یزد- ایرنا- معاون فرهنگی ناحیه مفاومت بسیج میبد گفت:همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و نیز بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی امروز( یکشبنه) ۵۰ برنامه مختلف فرهنگی در پایگاه‌های مقاومت و محله‌های این شهرستان اجرا شد.

صاحب‌خبر -

مرتضی بهشتی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری ۱۲۰ روضه خانگی با همکاری حوزه مقاومت بسیج خدیجه کبری(س)، اداره اوقاف و امور خیریه و گروه فرهنگی تبلیغی سراج منیر در محله ها با اعزام سخنران و مداح  رایگان برای روضه‌خوانی در منازل شهروندان از جمله برنامه‌های در ۱۰ روز گذشته ‌است.

وی با اشاره به اهمیت کنترل شیوع ویروس کرونا، اجرای برنامه های یادشده را با هدف و ترویج سبک زندگی فاطمی عنوان کرد،  رونمایی از کاشی‌کاری چهره شهید سلیمانی و دیوار نگاری تمثال این شهید ، تزیین مسجد با عکس ۸۰ شهید فیروزآباد در مسجد سیدعلی، نشر ویدئو دکلمه‌خوانی نونهال میبدی( حدیثه دهقانی فیروزآبادی) را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

وی به برنامه ابتکاری کوچه‌های زهرایی هم اشاره کرد و گفت : با برگزاری آن نوجوانان به مدت پنج شب با اجرای سرودهای ویژه گرامیداشت شهادت حضرت فاطمه (س) و شهید سلیمانی میهمان محله‌های مختلف شهر شدند .

بهشتی به حرکت کاروان خودرویی فاطمیون در روز شهادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: مراسم از آرامگاه شهید گمنام شهر بفروئیه به سمت اردکان و میبد آغاز شد و بازگشت به گلزار شهدای بفروئیه با همکاری حوزه ۲ جندالله پایگاه شهید چمران انجام شد.

معاون فرهنگی بسیج ناحیه میبد ، تهیه ۳۰۰ بسته فرهنگی به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و  چهلم شهادت دانشمند هسته ای محسن فخری زاده با همکاری پایگاه های حوزه مقاومت بسیج فاطمه (س)  میبد و مسابقه های قرآنی و فرهنگی را از دیگر برنامه ها ذکر کرد.

 بهشتی طرح پایش سلامت و غربالگری خانوارها در ندوشن و پویش همدلی « نذر سردار» در هفت مرحله با توزیع بیش از ۴۰۰ بسته معیشتی و گوشت قرمز بین نیازمندان  از سوی نیروهای بسییجی پایگاه شهدای شهیدیه و برگزاری  ورزش باستانی و برنامه ختم «ناد علی» از سوی ورزشکاران بسیجی این پایگاه را از دیگر برنامه ها برشمرد.

وی به توزیع ۲ هزار بسته حمایتی در آستانه سالروز شهادت سردار سلیمانی و کنگره چهار هزار شهید استان یزد که اوایل اسفند ماه ۱۳۹۹  برگزار می شود با هدف کمک‌های معیشتی به اقشار و خانواده های آسیب دیده با همکاری ناحیه مقاومت بسیج خبر داد.

حدود ۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در میبد در زیرمجموعه پنج حوزه برادران و ۲ حوزه خواهران فعالیت دارد و مرکز این شهرستان ۱۰۶ هزار نفری  در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

نظر شما