شناسهٔ خبر: 45159966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

به همت بانوان روستای شاهرخت؛

یک تخته فرش دست بافت برای ساخت صحن حضرت زینب (س) اهدا شد

در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اولین قالی دست بافت از روستای شاهرخت زیرکوه، برای ساخت صحن حضرت زینب (س) اهدا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، یک تخته فرش ۶ متری دست بافت که توسط ۳۵ بانو از روستای شاهرخت طی ۳ ماه بافته شده بود در روز شهادت حضرت زهرا (س) برش زده شد. 

این قالی حدود ۱۲ میلیون تومان ارزش دارد و بافندگان این فرش دست بافت شاهرخت اعلام کردند در روز ولادت حضرت علی (ع) کار بافت دومین قالی را برای این منظور شروع خواهند کرد.

فعالیت ۲۶۰ پایگاه قالی بافی در استان

جوینده رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان گفت: امروز در تداوم طرح بزرگ قالی بافی در سراسر استان خراسان جنوبی برای ساخت اعتاب مقدسه اولین قالی توسط مردم ولایتمدار شاهرخت بافته شد.

بیشتر بخوانید

او ضمن اظهار امیدواری برای تداوم این طرح افزود: مردم خراسان جنوبی در این خصوص عنایت ویژه‌ای دارند که تا کنون ۲۶۰ پایگاه قالی بافی با همکاری ۱۴ هزار خانم در حال فعالیت است.

جوینده اظهار کرد: قطعا این کار یک اشتغال پایدار را در استان ایجاد می‌ کند و نقش سازنده ‌ای در بحث اقتصادی در استان خواهد داشت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان اظهار کرد: شهرستان زیرکوه شهرستان پیشتاز استان در بحث قالی بافی است و روستا‌های زیادی وارد میدان شده اند و در این زمینه  فعالیت می‌ کنند.

انتهای پیام/ ی

نظر شما