شناسهٔ خبر: 45156411 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می‌دهد

بدرقه شقایق‌ها در اصفهان/۲ شهید در گلستان شهدا آرام گرفتند

اصفهان – شهر اصفهان امروز بار دیگر پر از عطر شهادت شد و مردم این شهر شقایق‌هایی را میزبانی کردند که ده‌ها سال پیش آنها را به میدان نبرد فرستاده بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، امروز مردم اصفهان بار دیگر شقایق‌هایی را تشییع کردند که ده‌ها سال پیش سبک بارانه راه عاشقی را رفته بودند. شقایق‌هایی که سال‌هاست چشم انتظارانشان دنبال کوچک‌ترین نشانه‌هایی از آنها بودند و گویا آنها قصد پایان دادن به دلبری پنهانی شأن را نداشتند و نمی‌خواستند طعم شیرین وصال را به خانواده‌ها و چشم به راهشان بچشانند.

اصفهان امروز بار دیگر عطر شهادت گرفت، پیر و جوان، مرد و زن، کوچک و بزرگ، مسئول و غیر مسئول همه برای خوش‌آمد گویی آمده بودند.

همه شال و کلاه کرده آمده بودند تا از جاده‌ای که علائم بندگی داشت گذر کنند، گویی همه با وضو آمده بودند، آنها آمدند تا ببیند خودسازی، از خودگذشتگی و جوانمردی را، زمان زیادی تا بهار نمانده اما امروز اصفهان بهار دیگری را تجربه کرد، قامت مردمان این شهر بار دیگر با تشییع دسته گل‌هایش بلندتر شد و اصفهان و اصفهانی سرافرازانه تر شهادت را معنا کرد.

گویا همه همرزمان کنار هم به استقبال ایستاده بودند تا پیکر شهیدان مهدی شکیبایی و عباس نصیری را میزبانی کنند، جمع دوستان در گلستان شهدا جمع تر شد، هر چند پدر و مادر شهیدان تشییع شده در اصفهان در قید حیات نبودند اما مادران و پدران دیگر شهیدان امروز برای شهید شکیبایی و شهید نصیری مادری و پدری کردند.

آنها اشک شوق وصل یار ریختند، به قول مادر شهید مفقودالاثری که هنوز چشم انتظار فرزندش است، «امروز حس می‌کنم پسرم را آورده‌اند» نمی‌دانم این همه اشک آن هم پس از ده‌ها سال چگونه می‌تواند جریان یابد. گویی داغ لاله‌های گلگون و پنهان این مادران هر روز تازه‌تر می‌شود.

هر چند کرونا امان مردم اصفهان را بریده اما آنها امروز هم سنگ تمام گذاشتند و در روز شهادت بی بی دو عالم فرزندانی را بدرقه کردند که اجازه ندادند ما امروز در جاده‌های آوارگی و زیر سایه ظلم زندگی کنیم.

آنها با خونشان کتیبه‌هایی را سرخ کردند که امروز همه ما باید امانتدار خوبی برای آنها باشیم و شرایطی را رقم بزنیم که مجبور نشویم بگوییم «شهدا شرمنده‌ایم». نگهبابان و دلاورمردان تازه از راه رسیده خدا قوت، دیدارمان به قیامت.

مراسم بدرقه شقایق‌ها امروز از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ از میدان فیض اصفهان تا گلستان شهدا انجام شد، در این مراسم همه مسئولان استان، مسئولان نظامی و انتظامی حضور داشتند و به ساحت مقدس این دو شهید ادای احترام کردند.

تشییع ۲ شهید در فریدن و نجف آباد

شهید مهدی شکیبایی متولد ۱۳۴۳ فرزند حسین متولد اصفهان از یگان اعزامی بسیج در ۱۷ سالگی در منطقه عملیاتی چزابه به شهادت رسید و سهید عباس نصیری متولد ۱۳۴۴ فرزند سعادت متولد اصفهان از یگان اعزامی بسیج در ۱۶ سالگی در منطقه عملیاتی چزابه به شهادت رسید.

همچنین لازم به ذکر است که امروز همزمان با تشییع این ۲ شهید بزرگوار در اصفهان شهید فتح الله عابدینی که متولد ۱۳۴۳ فرزند محمود متولد نجف‌آباد از یگان اعزامی لشکر هشت نجف در ۱۷ سالگی و در سال ۱۳۶۰ در منطقه عملیاتی چزابه به شهادت رسید در نجف آباد تشییع شد.

گفتنی است پیکر مطهر شهید حسین احمدی متولد ۱۳۴۳ فرزند جعفرعلی متولد شهرستان فریدن از یگان اعزامی ارتش در ۲۴ سالگی در سال ۶۷ در منطقه زبیدات به شهادت رسید نیز در فریدن تشییع و خاکسپاری شد.

نظر شما