شناسهٔ خبر: 45156365 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

آغاز مقدمات برگزاری انتخابات فلسطین پس از ۱۵ سال/ استقبال گوترش و وعده اشتیه

ایسنا نوشت: نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین خواهان رفع تمامی موانع برای موفقیت آمیز بودن انتخابات شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین اعلام کرد که دولت برای رفع تمامی موانع تلاش خواهد کرد تا برگزاری انتخابات سراسری موفقیت آمیز باشد، به کمیته انتخابات نیز اختیارات کامل برای انجام این امر داده شده است.

 

در همین حال، کمیته انتخابات فلسطین از فلسطینی‌ها خواست تا ثبت اسامی‌شان را برای شرکت در انتخابات شورای قانون گذاری و ریاستی در ماه مه و ژوئیه آتی، آغاز کنند. این نخستین انتخابات در فلسطین از ۱۵ سال پیش است.

حنا ناصر، رئیس کمیته انتخابات در کنفرانسی خبری در رام الله گفت که این کمیته آماده هر اقدام انتخاباتی است. وی ابراز امیدواری کرد که همگان ثبت اسامی خود را از طریق پایگاه اینترنتی این کمیته آغاز کنند.

وی ادامه داد: امکان روند ثبت نام برای همه فلسطینی‌ها که شناسنامه فلسطینی دارند، در مکان‌های حضورشان فراهم خواهد بود و روند ثبت نام الکترونیک به صورت امن انجام خواهد شد.

طبق برآوردهای کمیته مرکزی انتخابات، تعداد کسانی که حق مشارکت در رای گیری دارند، به حدود دو میلیون رای دهنده در کرانه باختری و نوار غزه افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از دستور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای برگزاری انتخابات در ابتدای مه آتی استقبال کرد.

گوترش عنوان داشت که برگزاری انتخابات گامی تعیین کننده برای وحدت فلسطین و مشروعیت بخشی به نهادهای ملی از جمله پارلمان و دولت خواهد بود.

دبیرکل سازمان ملل از مسؤولان فلسطینی خواست تا از مشارکت سیاسی زنان در تمامی مراحل انتخابات حمایت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری انتخابات در ازسرگیری اقدامات به سمت راهکار تشکیل دو کشور بر اساس مرزهای قبل از سال ۱۹۶۷ طبق قطعنامه‌های ذی ربط سازمان ملل و توافق‌های دوجانبه و قانون بین‌المللی سهیم باشد.

310 310

برچسب‌ها:

نظر شما