شناسهٔ خبر: 45156139 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل زندان‌های استان:

۲۴۰ نفر در مسابقات قرآنی زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد شرکت کردند

یاسوج- مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۴۰ نفر در شش رشته مسابقات قرآنی زندان‌های استان شرکت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور بیژنی افزود: آنچه سازمان زندان‌ها را از دیگر دستگاه‌های امنیتی و زندان‌های دیگر کشورها متمایز می‌کند، پرداختن به مقوله تربیتی، پرورش روح و روان انسان‌ها در مسیر تعالی، توجه به مبانی دینی و اعتقادی است.

وی تصریح کرد: امور فرهنگی و تربیتی همراه با اصلاح رفتار افراد به خطا رفته در زندان‌ها با اولویت قرآنی در زندان‌های سراسر استان مبیّن اهمیت دادن به این کتاب عظیم خداوندی در جهت احیا نفس انسان‌ها است.

بیژنی اقدامات قرآنی را در مراکز بازپروری استان محور تربیت، اصلاح رفتار و اندیشه زندانیان معرفی کرد و افزود: ایجاد و راه اندازی مدارس قرآنی، جز خوانی روزانه، برپایی محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته جهان اسلام، کتابت قرآن، روخوانی و روان خوانی و… از افتخارات مأنوس بودن با قرآن و پرداختن به برنامه‌های دینی است.

بنابراین گزارش، این مسابقات که به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و پاسداشت ایام سالروز شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، ۲۴۰ نفر از کارکنان، سربازان وظیفه و زندانیان از زندان‌های مرکزی، دهدشت، گچساران، کانون، زندان باز و ستاد اداره کل در رشته‌های مفاهیم، ترتیل، حفظ، اذان، تفسیر و قرائت شرکت کرده و در پایان به نفرات برتر رشته‌های مختلف لوح و جوایزی اهدا شد.

نظر شما