شناسهٔ خبر: 45156092 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امسال۱۷ نفر از نجاتگران قزوینی با درجه ایثار جذب هلال احمر می‌شوند

قزوین- ایرنا- قزوین - ایرنا - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: امسال۱۷ نفر از نجاتگران قزوینی با درجه ایثار جذب هلال احمر می‌شوند.

صاحب‌خبر -

حسن آصفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمعیت هلال احمر تعداد زیادی امدادگر، نجات گر و داوطلب دارد و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در این نهاد، تلاش شده تا این افراد جذب این سازمان شوند.
وی با بیان اینکه درجه ایثار، بالاترین درجه داوطلبان جمعیت هلال احمر است، اظهار داشت : داوطلبان با درجه ایثار بدون انجام آزمون استخدامی جذب جمعیت هلال احمر می شوند.
آصفی با اشاره به اینکه ۲۰۰ نفر پرسنل رسمی در این سازمان مشغول فعالیت هستند، اضافه کرد: هم اکنون ۷۰۰ نفر امدادگر در سطح استان‌ داریم که تمام تلاش ما جذب این افراد  به بدنه سازمان است .
آصفی اضافه کرد: با برنامه ریزی جمعیت هلال احمر، استفاده از امدادگران با درجه ایثار، استخدام های آتی جمعیت از بین اعضای داوطلبی که موفق به کسب درجه ایثار شده، انجام می شود.
این مسوول افزود:  اول و دوم بهمن ماه سالجاری آزمون ایثار با حضور ۷۶ نفر از نجاتگران دارای درجه نجاتگر یکم جمعیت هلال احمر استان  برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: همچنین دارا بودن درجه نجاتگر یکم، سپری شدن حداقل ۲ سال از صدور درجه نجاتگر یکم، کسب امتیاز لازم برای ارتقای درجه ایثار، دارا بودن نمره قبولی در آزمون جسمانی و مهارتی از جمله شرایط شرکت در آزمون ایثار است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین اظهار امیدواری کرد تا تعداد زیادی از داوطلبان امداد و نجات استان بتوانند در این آزمون موفق شوند و بتوانند  جذب این سازمان شوند.
وی در ادامه با اشاره به افدامات جمعیت هلال احمر استان قزوین تاکید کرد: هلال احمر استان در حوزه کرونا نیز با همه ظرفیت‌ها و گرایش‌های متنوع خود وارد عمل شده و با غربالگری، جلب توجه شهروندان به رعایت دستورالعمل‌ها، توزیع اقلام بهداشتی، حضور در نقاهتگاه‌ها و تولید محتوا در فضای مجازی ایفای نقش کرده است.
آصفی افزود: همچنین برای مقابله با ویروس کرونا نیز ۲ طرح آمران سلامت و ناظران سلامت را به مرحله اجرا گذاشت که در طرح آمران سلامت، ۳۰۰ نفر از اعضا در قالب ۷۰ تیم انجام وظیفه کردند.
وی یادآور شد: در طرح ناظران سلامت هم در کنار طرح شهید قاسم سلیمانی به همراه سایر دستگاه‌ها وارد عمل شد و ۶۶ نفر از اعضای جوانان در قالب ۶۶ تیم از کلیه اماکن و اصناف بازدید کردند.

نظر شما