شناسهٔ خبر: 45156067 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد

افزایش ۶ تا ۱۰ درجه ای هوای گیلان/ برف و باران در راه است

طاهره رفعتی

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه دمای هوا به طور متوسط شش تا ۱۰ درجه سلسیوس افزایش پیدا می کند، گفت: امکان آسیب به سازه ها و تاسیسات و شکستن شاخه ها و سقوط درختان و پرتاب شدن اشیا وجود دارد.

صاحب‌خبر -

محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان استان را قسمتی ابری تا ابری دانست و اظهار کرد: فومن، صومعه سرا، سیاهکل و رشت با ۱۶ درجه سلسیوس گرم ترین نقاط استان هستند و اسب وونی با شش درجه سلسیوس سردترین نقطه استان است.

وی از وزش باد گرم و افزایش دما در منطقه خبر داد و عنوان کرد: از اواخر وقت امروز تا اوایل روز سه شنبه با وزش باد گرم شدید و خیلی شدید مواجه هستیم. همچنین طی امشب و صبح فردا در برخی از مناطق جلگه ای و ساحلی پدیده مه مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه دمای هوا به طور متوسط شش تا ۱۰ درجه سلسیوس افزایش پیدا می کند، گفت: امکان آسیب به سازه ها و تاسیسات و شکستن شاخه ها و سقوط درختان و پرتاب شدن اشیا وجود دارد.

دادرس، گسترش آتش سوزی جنگل ها و مراتع و ذوب شدن برف در ارتفاعات را در دیگر پدیده ها دانست و خاطرنشان کرد: در ارتفاعات و گردنه های پوشیده از برف وقوع کولاک و احتمال سقوط بهمن و ریزش سنگ همراه با بالا آمدن سطح آب رودخانه ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه از چهارشنبه تا جمعه هفته جاری یک سامانه بارشی و سرد وارد استان می شود، اظهار کرد: به تدریج با شمالی شدن جریانات شرایط برای کاهش دما و وزش باد و بارندگی و برف فراهم می شود و علاوه بر بارش برف در ارتفاعات و دامنه ها، شاهد بارش مخلوط برف و باران در جلگه نیز خواهیم بود.

انتهای پیام

نظر شما