شناسهٔ خبر: 45156050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فریاد «یا زهرا» در آسمان کرمانشاه طنین‌انداز شد

کرمانشاه- ایرنا- صدها تن از زنان و مردان سیاه‌پوش کرمانشاهی روز یکشنبه همزمان با سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س) در غم از دست دادن یار امیرالمومنین و بانوی ۲ عالم به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا،  اجتماع عزاداران فاطمی از ساعت ۱۰ صبح امروز (یکشنبه ۲۸ دی) همزمان با سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) در مقابل مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار شد و عزاداران در سوگ از دست دادن الگوی زنان جهان اشک ماتم ریختند.

در این آیین معنوی که با حضور آیت الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و جمعی از مسوولان برگزار شد، مداحان اهل بین (ع) به ذکر مصیبت از دست دادن دختر پیامبر اکرم (ص) پرداختند.

این آیین با رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله ماسک زدن همه عزاداران و رعایت فاصله اجتماعی ۲ متری برگزار شد.

عزاداران فاطمی با سر دادن ندای «یازهرا» و  «یاعلی» بار دیگر با دختر پیامبر (ص) و امیرالمومنین بیعت کردند و رهروی و همراهی خود را با مکتب اهل بیت پیامبر (ص) اعلام کردند.

این مراسم توسط ستاد مردمی عزاداران فاطمی شهرستان کرمانشاه برگزار شد و در آن ۲ تن از مداحان استان به اجرای مراسم مداحی، نوحه خوانی و روضه خوانی و ذکر مصیبت اهل بیت پیامبر (ص) پرداختند.

حجت الاسلام «شمس الله جلیلیان» مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه سخنران اصلی این آیین معنوی بود.

نظر شما