شناسهٔ خبر: 45155902 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس جهاد کشاورزی فارس خبر داد:

رهاسازی ۹۰ میلیون متر مکعب آب از سد درودزن

شیراز-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از رهاسازی ۹۰ میلیون متر مکعب آب از سد درودزن خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین پژمان در سی و یکمین جلسه کارگروه آب کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه اراضی شهرستان زرقان و سپس اراضی شهرستان خرامه آبیاری می‌شوند، ابراز کرد: در حوزه شبکه شهرستان مرودشت رهاسازی از ساعت ۱۸ روز شنبه بیست و هفتم دی ماه آغاز وتا روز دوشنبه بیست و نهم برنامه زمان بندی به تفکیک سه شهرستان به شرکت آب منطقه‌ای اعلام می‌شود.

به گفته وی، رهاسازی آب با توجه به درخواست ذی نفعان و ذی مدخلان در شهرستان‌های مرودشت، زرقان و خرامه و نتایج جلسات کارشناسی صورت گرفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: در اسرع وقت شورای تأمین شهرستان‌های مرودشت، زرقان و خرامه به ریاست فرمانداران به منظور نظارت و هماهنگی لازم با شرکت آب منطقه‌ای در زمان رهاسازی آب تشکیل می‌شود و فرمانداران دستورات لازم به منظور قطع برق الکتروپمپ های محدوده مناطق پل خان و آهوچر در زمان نوبت آبیاری شهرستان خرامه را صادر می‌کنند.

پژمان تاکید کرد: نظام‌های صنفی کشاورزی شهرستان‌های مرودشت، زرقان و خرامه اطلاع رسانی و همکاری لازم به منظور عقد قرارداد کشت شتوی کشاورزان با شرکت بهره برداری شبکه‌های آبیاری و زهکشی خواهند داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه بر اساس مصوبات سی و یکمین جلسه کارگروه آب کشاورزی استان فارس مقرر شده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس بر اساس شرح خدمات تهیه شده از طرف شرکت سهامی آب منطقه‌ای و درخواست تأمین اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، برنامه ریزی لازم را در حداقل دو فاز مطالعاتی انجام دهد، گفت: توصیه می‌شود در صورت امکان فاز اول تأمین اعتبار در سال ۱۳۹۹ میسر شود.

شهرستان‌های مرودشت و خرامه و زرقان با سطح زیرکشت بیش از ۱۰۰ هزارهکتار و تولیدی بالغ بر ۴۵۰ هزار تن گندم و جو (بیش از ۲۵ درصد کل تولید استان) از قطب‌های اصلی تولید محصولات کشاورزی در استان هستند.

نظر شما