شناسهٔ خبر: 45155882 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

گفتگوی دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران با تجارت‌نیوز:

حلب آهنی، روغن جامد را کمیاب کرد

دبیر انجمن روغن نباتی می‌گوید: قیمت ورق آهنی که از سوی فولاد مبارکه تامین می‌شد بالا رفته است. همین مسئله باعث شده که روغن جامد کمیاب شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، از ابتدای مهر امسال رسانه‌ها از کمیاب شدن روغن جامد خبر دادند. با آن که بیش از دو ماه از این خبر می‌گذرد اما مردم همچنان با معضل کمبود روغن جامد رو به رو هستند. براساس مشاهدات میدانی، مغازه‌ها یا روغن جامد ندارند یا اینکه آن را با قیمت بالاتر می‌فروشند. علت اصلی کمبود روغن جامد چیست؟

به گفته دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران، قیمت ورق آهنی که از سوی فولاد مبارکه تامین می‌شد بالا رفته است. همین مسئله باعث شده که روغن جامد کمیاب شود. علاوه بر آن قیمت مواد افزودنی روغن جامد افزایش پیدا کرده است که این دو عوامل باعث شده تولید روغن کم شود.

امیرهوشنگ بیرشک معتقد است: در تولید روغن جامد همچنان مشکل وجود دارد. مشکلات فعلی یک شبه به وجود نیامده که یک شبه هم برطرف شود.

ارز دولتی هنوز حذف نشده است

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران در پاسخ به این پرسش که ارز دولتی روغن چه زمانی حذف می‌شود؟ پاسخ داد: حذف ارز دولتی جزو تصمیمات دولت است. هنوز دستورالعملی مبنی بر حذف ارز دولتی برای روغن به ما ابلاغ نشده است.

بیرشک درباره وضعیت تولید روغن به تجارت‌نیوز گفت: در ۹ ماهه امسال تولید روغن نباتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد کاهش یافته است.

چندی پیش تسنیم به نقل از الیاس نادران، رئیس کمیسیون تلفیق نوشت: «ارز دولتی واردات کالای اساسی حذف می‌شود و منافع ریالی آن را در اختیار مردم قرار می‌دهیم.»

نظر شما