شناسهٔ خبر: 45155635 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دیدارهای حساس فوتبال باشگاهی اروپا؛

لیورپول - منچستریونایتد؛ وقت تسویه حساب فرا رسید/ اینتر - یوونتوس؛ نبردی تعیین کننده در جوزپه مه آتزا

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- آتش دربی شمال غرب انگلستان پس از سال های سال شعله ور شده و این نبرد حساس تر از همیشه شده است.
به گزارش آریا، برنده نشدن در هیچ یک از سه بازی لیگ برتری آخر موجب شد تا لیورپول جایگاه خود در صدر جدول رده بندی را به منچستریونایتد واگذار کند. تیم یورگن کلوپ از روزهای خوبش فاصله گرفته است ولی همچنان در خانه حریف قدرتمندی محسوب می شود چرا که آخرین باخت خانگی آن ها در لیگ برتر به آوریل 2017 بر می گردد. آن ها می توانند با کسب یک برد روحیه بخش در بازی فردا، دوباره کنترل کار را به دست بگیرند.
خیلی ها هنوز به مدعی بودن منچستریونایتد برای قهرمانی در لیگ برتر با شک و تردید می نگرند ولی پیروزی در بازی فردا می تواند جواب محکمی برای منتقدان باشد. گلزنی در آنفیلد می تواند نقطه شروع خوبی باشد چرا که آن ها در 4 مورد از 5 سفر آخر خود به آنجا نتوانسته اند دروازه میزبان را باز کنند. شیاطین سرخ امیدوار خواهند بود با استفاده از ضعف دفاعی حریف، این بار با کسب هر سه امتیاز آنفیلد را ترک کنند.
امشب شاهد اولین دربی شمال غرب دهه هستیم. این بازی حساسیت خاصی پیدا کرده است. منچستر یونایتد هفته گذشته صدر را به چنگ آورد و لیورپول به دنبال این است که جایگاه نخست لیگ را باز پس بگیرد. از سوی دیگر شاگردان سولسشر به دنبال این هستند که فاصله خودشان را با لیورپول بیشتر کنند. به بهانه این بازی به آمار این دربی میپردازیم. لیورپول و منچستر یونایتد تا کنون 204 بار در برابر هم صف آرایی کرده اند. اولین بار در 28 آوریل 1894 رو به روی یکدیگر قرار گرفتند که لیورپول توانست با نتیجه 2 - 0 یونایتد را شکست دهد.

- در هفته هجدهم فصل 21-2020 سری آ ایتالیا، تیم های اینتر و یوونتوس مقابل یکدیگر قرار می گیرند. دربی ایتالیا همیشه مهم است اما این بار اینتر و یوونتوس در کورس اسکودتو می جنگند و نمی خواهند امتیاز از دست دهند.     اینتر و یوونتوس هر دو شرایط حساسی را سپری می کنند. اینتر در دو بازی اخیر خود فقط یک امتیاز گرفت و نتوانست از لغزش میلان مقابل یوونتوس استفاده کند. این نتایج باعث شده فشار روی آنتونیو کونته بیشتر شود و این مسابقه بیش از گذشته برای اینتر حساس شود. آنتونیو کونته که فصل گذشته مقابل یوونتوس نه چندان قدرتمند ساری دبل شد، این بار انگیزه های بالایی برای گرفتن انتقام از تیم سابقش دارد تا بتواند تیم کنونی اش را در کورس اسکودتو حفظ کند. اینتر در حال حاضر روزهای پرحاشیه ای را هم سپری می کند. ظاهرا اینتر با مشکلات مالی روبرو شده و گفته می شود ژانگ می خواهد قسمتی از سهام اینتر را جهت تامین بودجه به فروش برساند. با وجود این آشفتگی ها، هواداران نراتزوری مقابل حریف نه چندان محبوب خود فقط برد می خواهند.
از سوی دیگر یوونتوس که کوپن ناکامی هایش را مقابل تیم هایی چون بنونتو و کروتونه خرج کرده، برای حفظ شانس خود جهت قهرمانی در دهمین اسکودتوی پیاپی، باید در این بازی پیروز شود. تقویم مسابقات یوونتوس در ژانویه سخت است اما آندره آ پیرلو تا این جای کار عملکرد خوبی داشته و در هر چهار بازی این ماه پیروز شده است. کسب پیروزی یوونتوس در این دیدار علاوه بر حفظ ثبات این تیم و بهبود وضعیت در جدول، زنگ خطر را برای سایر مدعیان به صدا در خواهد آورد. آندره آ پیرلو، سرمربی یوونتوس که سه سال تحت هدایت آنتونیو کونته در یووه بازی کرد، می داند که مقابل استاد و الگویش کار سختی در پیش دارد اما فقط کسب پیروزی می تواند وضعیت یوونتوس را بهتر و باثبات تر کند. این دیدار برای هواداران میلان هم جذابیت های خود را دارد. شاید برای آن ها، تساوی بهترین نتیجه ممکن باشد؛ نتیجه ای که باب میل هیچ یک از دو تیم اینتر و یووه نیست.
اینتر در 5 بازی خانگی اخیرش در سری آ پیروز شده است. یوونتوس در 3 بازی اخیرش در سری آ حداقل 3 گل زده است. یوونتوس در 16 بازی اخیرش در سری آ، در 15 بازی شکست نخورده است. یوونتوس در 8 بازی اخیرش مقابل اینتر در تمام مسابقات شکست نخورده است. اینتر در 3 بازی اخیرش حداقل 2 گل خورده است.

نظر شما