شناسهٔ خبر: 45155442 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

اختتامیه دومین کنگره ملی "عقیق و ارغوان" اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، این برنامه که به صورت زنده و از طریق اینستاگرام برگزار شد، با شعرخوانی جمعی از برگزیدگان و قرائت بیانیه هیئت داوران و همچنین اعلام نفرات برتر همراه بود.

اجرای این برنامه بر عهده جلیل صفربیگی شاعر ایلامی بود و نورمراد رضایی و حبیب الله بخشوده از استان ایلام، رقیه زمان پور از استان چهار محال و بختیاری، محمد هوشمندی از استان آذربایجان شرقی و فواد یورانی و مسعود الحاتمی هر دو از استان خوزستان به گویش / زبان خود در مدح و رثای سالار شهیدان سروده های خود را تقدیم کردند.

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی ایلام در خصوص برگزاری این کنگره گفت: امسال و در دومین سال برگزاری، ️بیش از ۲۰۰ اثر شعر با گویش های مختلف به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

عمران خودآموز اضافه کرد: این کنگره با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گفته وی، این کنگره از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با هدف معرفی ابعاد گوناگون حماسه اربعین حسینی، تبلیغ و تعمیق سیره امام حسین(ع)، ترویج فعالیت‌های فرهنگی و ادبی با محوریت پیاده‌روی اربعین حسینی و قدردانی از سرایندگان آثار ادبی در حوزه فرهنگ عاشورایی است.

در این برنامه و بر اساس رای هیات داوران در بخش زبان/گویش کردی نورمراد رضایی، حبیب الله بخشوده و قدرت ملکی و در بخش زبان/گویش لری رقیه زمان پور، سید اکبر سلیمانی و کیومرث عیسی پره به ترتیب عنوان های اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین در بخش زبان/گویش ترکی نیز محمد هوشمندی، تبسم رضا زاده و امیر رسولی به عنوان سه برگزیده بخش اول تا سوم معرفی شدند.

در بخش زبان/گویش عربی نیز فواد یورانی ومسعود الحاتمی به ترتیب رتبه اول، عماد الکثیری رتبه دوم، جاسم ابومهدی السلامی رتبه سوم و در بخش زبان/گویش خوزی نیز فاطمه عبودی زاده نیز رتبه سوم را کسب کردند.

همچنین نورمحمد ناصری، سمیه مهری در بخش زبان/گویش کُردی، محمود جهان دیده در بخش زبان/گویش ترکی، سید مصطفی موسوی در بخش زبان/گویش مازنی، علیرضا صدیق در بخش زبان /گویش گیلکی، محمد دیلم کتولی در بخش زبان/گویش کتولی ، علی سلیمانیان در بخش زبان/گویش اصفهانی، شکیبا غفاریان در بخش زبان/گویش خراسانی و خدیجه نصیری نیز در بخش زبان/گویش لکی به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

نظر شما