شناسهٔ خبر: 45155362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارومیه عزادار مادر ائمه شد

ارومیه- ایرنا- همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) ارومیه غرق در عزا و ماتم مادر ائمه اطهار (س) شد.

صاحب‌خبر -

مسلمانان جهان امروز به سوگ دخت نبی اکرم (ص) نشسته‌اند، سوگی که امسال رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته و عزای بانوی ۲ عالم به علت شیوع ویروس کرونا رنگ غربت به خود گرفته‌است.

در ارومیه نیز از صبح امروز با سیاه پوش شدن خیابان امام و میدان ایالت مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ساعاتی پیش آغاز شده است؛ سینه زنی هیات های مذهبی با رعایت فاصله اجتماعی در اصلی ترین خیابان ارومیه امروز نشان داد که شور این عزارداری در این شهر توام با شعور آمیخته است.

در اکثر خیابان‌ها و معابر اصلی شهر ارومیه بیرق عزا بر افراشته شده و اکثر حسینیه‌ها و مساجد در این روزهای کرونایی به جای برگزاری تجمع رویکرد دیگری را برگزیدند؛ در یک اقدام قابل تحسین هیات های مذهبی ارومیه اقدام به طبخ غذا و توزیع آن در مناطق محروم کردند.

مسجد لطفعلی خان ارومیه یکی از شاخص‌ترین مساجدی در ارومیه است که از شامگاه دیروز طبخ غذای نذری در آن به سوژه شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است که در همین راستا ۲ هزار پرس غذا به پیوست بسته‌های بهداشتی  در کانون‌های هدف و مناطق محروم توزیع خواهد شد.

نمایشگاه کوچه‌های بنی هاشم نیز در خیابان امام یکی دیگر از جلوه‌های ارادت پیروان اهل بیت به این بانوی گرانقدر است؛  صحنه‌های واقعه غدیر خم، مسجد النبی، کوچه های بنی هاشم، محل سیلی خوردن حضرت زهرا (س)، بیت الاحزان، قبرستان بقیع، منزل حضرت زهرا (س)، تابوت امام حسن، محل واقعه جنگ صفین، خرابه های شام و یادمان شهدا در این نمایشگاه بازسازی شده است.

فاطمه (س) اگر چه زندگی کوتاهی داشت اما عمری به برکت و بلندای  عالم هستی داشت، زیرا او رُستنگاه امامت و ولایت علوی است، کسی است که امامت با او استمرار می یابد و حلقه  اتصال نبوت و امامت است .

کمالات الهی چنان در او تجمیع یافته است که انسان با بردن نامش سر بر آسمان می ساید، فاطمه (س) خاستگاه فطرت الهی و توحیدی است که وارث دو اصل اصیل و الهی توحید و امامت گردید، آن اصول بیکران و لایتناهی که او را چنین نامتناهی و بیکرانه ساخت.

نظر شما