شناسهٔ خبر: 45155354 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

مراسم سوگواری حضرت زهرا (س) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سالروز شهادت آن حضرت، در حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، امروز یکشنبه، مراسم عزاداری در صحن جامع حرم مطهر رضوی پس از اجتماع عزاداران در عرصه میدان شهدای مشهد برگزار شد و عزاداران پس از برگزاری عزاداری در عرصه میدان شهدا، با حضور در حرم مطهر رضوی سوگواری خود را ادامه دادند.
 
در این مراسم پس از نوحه سرایی و قرائت ادعیه، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد به سخنرانی و روضه‌خوانی پرداخت.
 
آیت الله سید احمد علم‌الهدی گفت: هتک حرمت به حضرت زهرا (س) توسط دشمنان به دلیل عداوت با حضرت علی(ع) بود و این دشمنی‌ و کینه با امیرالمومنین (ع) به خاطر همراهی آن حضرت با پیامبر اکرم (ص) در تمام جنگها و مبارزه با دشمنان اسلام بود.
 
وی افزود: نخستین روضه‌خوان حضرت زهرا (س) قبل از شهادت آن حضرت، پیامبر اکرم (ص) و پس از شهادت آن حضرت، امیرالمومنین بود و حضرت علی (ع) مظلوم تر از فاطمه زهرا (س) واقع شده بود.
 
امام جمعه مشهد گفت: پیغمبر فرمودند" فاطمه، سیده زنان جهان و نور چشم من است، وقتی زهرای من به محراب عبادت می‌ایستد نور زهرا برای فرشتگان آنچنان می‌درخشد که نور ستارگان برای اهل زمین آن گونه می‌درخشد."
 
علم الهدی افزود: حضرت زهرا (س) وقتی بین در و دیوار به زمین افتاد دشمنان خواستند حضرت علی (ع) را کشان کشان از خانه بیرون ببرند حضرت زهرا مانع شدند و نمی گذاشتند ولی ظالمان با غلاف شمشیر و تازیانه دست حضرت زهرا(س) را از دامن علی (ع) رها کردند.
 
این مراسم به اقامه اذان ظهر ختم شد و پس از برپایی نماز ظهر و عصر نیز سوگواره بانوان فاطمی با حضور مادران شهدا در رواق حضرت زهرا (س) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما