شناسهٔ خبر: 45155339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سومین حرم اهل بیت(ع) در شهادت حضرت زهرا(س) به سوگ نشست

گروه استان‌ها- حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) یکپارچه سیاهپوش و غرق در عزا و ماتم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، شهر شیراز به محوریت سومین حرم اهل بیت (ع) یکپارچه در سوگ و عزا است و در گوشه و کنار این شهر مراسم‌های عزاداری برپا شده است.

کووید 19 هرچند امسال تمامی مراسمات و آیین‌های عزاداری در فارس را تحت تاثیر خود قرار داد، اما این موضوع مانع ارادت و عشق به محبان اهل‌بیت و ائمه اطهار (ع) نشد و مردم مومن و ولایتمدار به مناسبت شهادت مظلومانه ام‌ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) با رعایت اصول بهداشتی با حضور در حرم مطهر شاهچراغ (ع) و بقاع متبرکه بار دیگر نشان دادند تا محبت به دخت گرامی اسلام حضرت زهرای مرضیه (س) تعطیل‌بردار نیست و تا همیشه تاریخ در خون و رگ مردم جاری و ساری است.

مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) با حضور زائران و دلدادگان به خاندان عصمت و طهارت با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در شبستان امام خمینی (ره) در حال برگزاری است و مراسم قرائت خطبه فدکیه با نوای حجت الاسلام و المسلمین حسین آبادی در حرم مطهر شاهچراغ برگزار شد.

علاوه بر حرم مطهر در مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و امامزادگان هم مراسم سوگواری وعزاداری برپاست و مردم در قالب دسته‌ها و هیئت‌‌های عزاداری در غم شهادت مظلومانه ام ابیها حضرت صدیقه کبری(س) اشک ماتم می‌‌ریزند. در این محافل و مجالس معنوی، طلاب و روحانیون در سخنانی با بیان فضایل و مناقب آن حضرت به ضرورت مطالعه سیره و شخصیت این بانوی نمونه اسلام پرداختند.

حجت الاسلام رحیم صفری گرایی معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، گفت: مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) با سخنرانی و روضه خوانی در 120 نقطه استان در بقاع متبرکه فارس با اصول بهداشتی در حال برگزاری است.

وی افزود: همچنین تعدادی از موقوفات با نیت اجرای روضه خوانی و تعزیه‌خوانی برای حضرت زهرا (س) که امسال با توجه به شرایط بیماری کرونا ممانعت از اجرای برنامه های روضه خوانی شدند، طرح توزیع بسته های معیشتی با عنوان تبرکات فاطمی به اجرا گذاشتند.

صفری گرایی ادامه داد: به همین منظور از محل موقوفات فارس 8 هزار بسته معیشتی  تبرکات فاطمی به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در بین نیازمندان فارس توزیع شد.

وی ارزش هر کدام از بسته‌ها را 350 تومان اعلام کرد و افزود: این بسته ها شامل حبوبات، روغن، ماکارانی، سویا و رب گوجه فرنگی است.

همچنین در پی بیانات رهبر معظم انقلاب، طرح مواسات و همدلی به منظور کمک به آسیب دیدگان از شیوع ویروس کرونا و به مناسبت شهادت صدیقه کبری (س) موسسه خیریه محبان ثارالله بیش از 1000 پرس غذای گرم به نیازمندان اهداء کرد.

گزارش از مریم رضایی

انتهای پیام/422/ش

نظر شما