شناسهٔ خبر: 45155246 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد آجا:

حضرت زهرا (س) زندگی و جوانی اش را پای ولایت گذاشت/ دختر پیامبر (ص) اول شهیده راه ولایت شد

حجت الاسلام صنعت پور امیری گفت: فاطمه زهرا (س) می دانست که اگر مسئله رهبری دچار انحراف شود آثارش نه در عصر او بلکه تا قیامت مشکلاتی را برای بشریت ایجاد می‌کند، لذا فریاد زد و روشنگری کرد و زندگی و جوانی اش را پای ولایت گذاشت و اول شهیده راه ولایت شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی - فرزانه تهجا: حضرت زهرا(س) به عنوان تنها دختر گرامی پیامبر اسلام است که همواره در طول عمر کوتاه خود در تمام عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی حضور داشتند و در دفاع از حریم ولایت و رهبری اولین زن در تاریخ اسلام است که شهیده راه ولایت نام گرفت که می تواند الگویی برای زنان و مردان در حوزه های سیاسی و اجتماعی باشد. حضرت زهرا(س) نمونه کامل یک زن در تمام حوزه ها و تکالیف فردی،اجتماعی و سیاسی است که می تواند الگوی یک انسان باشد. او همسری نمونه و مادری موفق است که فرزندان بزرگی را تقدیم بشریت کرد در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام حسین صنعت پور امیری، رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد آجا به شرح زیر ارایه می شود.


چه الگویی می تواند الگوی کامل افراد در زمان حاضر باشد؟


زندگی پیامبران الهی و معصومین( ع) الگوی روشنی است برای انسانهایی که می‌خواهند بنده خوب خدای تعالی باشند و معصومین (ع)و فرزندان حضرت زهرا(س) همانند خودش از بهترین و بالاترین نمره بندگی برخوردار بوده و هستند که روش آنان می تواند سرمشق خوبی در عبودیت و رسیدن به کمال باشد.


رفتار اهل بیت (ع) در مقابل با مسائل سیاسی و اجتماعی چگونه بوده است؟


وقتی زندگی اهل بیت (ع) را مطالعه می‌کنیم آنها از محیط کوچک خانه تا محیط بزرگ اجتماعی و از مسائل فردی تا مسائل اجتماعی و سیاسی الگوی کامل و نمونه موفقی اند. در شرایط امروزی برخی از متدینین و حتی برخی از عالمان دینی گوشه‌نشینی و عبادت و دوری از مسائل مهم جامعه و جهان اسلام را پیشه خود کرده و از هر گونه دخالت در امور سیاسی و اجتماعی پرهیز می کنند و دشمن نیز این مشی را ستایش می کند.


اما وقتی در زندگی معصومین( ع) را مطالعه می‌کنیم می‌بینیم که آن بزرگواران به شرایط اجتماعی و سیاسی جامعه خود حساس بوده‌اند و برای حاکمیت دین خدای تعالی مبارزه کرده‌اند و به تعبیر قرآن کریم در آیه ۱۴۶ آل عمران ، چه بسیار پیامبرانی که همراه آنان خداپرستان بسیاری جنگیدند پس برای آنان که در راه خدا به آنان رسید، نه سستی کردند و نه ناتوان شدند و تن به ذلت ندادند، خداوند صابران را دوست دارد.


حضرت زهرا (س) در سخنان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری چگونه بیان شده است؟


در خصوص شخصیت عرشی ام الائمه نکات متعددی بیان فرمودند . امام خمینی (ره) در تعبیری فرموده که حضرت فاطمه علیهالسلام زنی است که اگر مرد بود به جای آقا رسول الله بود. همچنین مقام معظم رهبری دام ظله العالی نکات زیبا و عمیقی در خصوص این بانوی بزرگوار دارند. ایشان در تعبیری زیبا فرمودند که دختر پیامبر (ص) معمای ناگشوده ذهن بشر و معارف بشری است.


آری. آن بانوی بزرگوار،شخصیتی ممتاز است که هم از نظر بعد عبادی و توحیدی و هم در عرصه های دیگر نمونه‌ای برای همه انسان‌هاست.


حضرت زهرا (س) بعد از رحلت رسول خدا(ص) چگونه از ولایت و رهبری دفاع کردند؟


حضرت زهرا(س) در کنار بعد عبادی که بنده ممتاز بود و در کنار بعد عاطفی که همسری نمونه و مادری موفق بود، در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی نیز ضمن آن که در اوج عفاف بود حضوری مناسب و پررنگ داشت. دختر گرامی نبی خدا( ص) برای دفاع از دین رسول خدا (ص) هم در زمان پیامبر شخصیتی فعال و در صحنه بود و هم پس از رحلت نبی مکرم صلی الله علیه وآله نیز جهت دفاع از اسلامی که نوپا بود بر خلاف عده‌ای مصلحت اندیش یا منفعت گرا به جای سکوت فریاد زد و برای دفاع از ولایت تا شهادت گام گرفت. فاطمه زهرا (س) می دانست که اگر مسئله رهبری دچار انحراف شود آثارش نه در عصر او بلکه تا قیامت مشکلاتی را برای بشریت ایجاد می‌کند، لذا فریاد زد و روشنگری نمود و زندگی و جوانی اش را پای ولایت گذاشت و اول شهیده راه ولایت شد.


علت نگاه متفاوت استکبار به مسلمانان به ویژه در عصر حاضر چیست؟


انسانهای مومن و مسلمان واقعی در جامعه خود و برای جامعه اسلامی دغدغه دارد و البته در طول تاریخ اینگونه بوده است که حق پرستان ، هزینه حق پرستی را از مال و جان خود پرداختند . چرا که همیشه مستکبرین عالم به دنبال استضعاف جامعه و خانه نشین کردن صالحان اند و آنها به دنبال انسان های مسلمانی هستند که از مسلمانی فقط نماز و روزه و حج بی روح را داشته باشند .اما تفکر عالمان مصلح تفکر مقاومت و ایستادگی است. تفکر امام خمینی(ره) که به دنبال احیای اسلام ناب محمدی (ص) بوده است همین تفکر نبوی فاطمی و علوی و حسینی است .تفکری که امروز مقام معظم رهبری پرچمدار آن است. دشمن با تفکر اسلام ناب محمدی مخالف و با تفکر اسلام آمریکایی کاملا موافق است.


سیاست و دیانت در زندگی حضرت زهرا(س) چگونه خود را نشان می دهد؟


امروز افتخار ما پیروی از سلوک سیاسی حضرت زهرا (س) که همان خط سیاسی نبوی صلی اله علیه و آله است می باشد . شعار پیوند دیانت و سیاست ،همان شعاری است که استکبار از آن هراسان است . استکبار با کشور های منطقه که سرسپرده اند و در عین ساختن مسجد و چاپ قرآن ، بندگی غرب می کنند، مشکلی ندارد .چرا که اسلام آمریکایی، اسلام بدون خطر و در خدمت منافع استکبار است .اما استکبار با اسلامی مشکل دارد که با سیاست پیوند خورده و خط حقیقی همه پیامبران الهی و معصومین علیه السلام است.


فراعنه تاریخ ، نمرودها و طاغوتیان اعصار ، با پیامبران الهی به جهت مناسک دینی آنها مشکل نداشتند بلکه آنها می خواستند حاکمیت جامعه و مدیریت جامعه در دست خودشان باشد و پیامبران خدا (ص) در گوشه ای و مسجدی به عبادت مشغول باشند و در امور اجتماعی و سیاسی جامعه دخالتی نکنند .اما پیامبران الهی و همراهان حقیقی شان مقاومت ومبارزه را انتخاب نمودند.

 

حضرت زهرا(س) چگونه با انحراف زمان خویش مقابله کرد؟


حضرت زهرا (س) با جرات و شهامت دستگاه رهبری زمان را استیضاح نمود و به یقین می توان ایشان را سیاسی ترین بانوی عالم اسلام نامید که با خطبه بلیغ و رسایش ، موضع روشن خود را در برابر حاکم زمان بیان کرد و در یک حرکت سیاسی عجیب ، سفارش نمود تا هم غسل و کفن او شبانه باشد و هم قبرش مخفی . قبر مخفی این بانوی بزرگوار،خود پرچم و نماد مظلومیت اهل بیت علیه السلام است و این گونه به ذهن می رسد که با این اقدام خواست سوال بزرگی را در ذهن انسان های تشنه حقیقت بگذارد که تا از خود بپرسند که چگونه قبر نازنین دختر پیامبر (ص)که نور چشم حضرت محمد (ص) بود مخفی است.

 

پایان پیام/34

نظر شما