شناسهٔ خبر: 45155218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر مجمع ملی کانون‌های فرهنگی تبلیغی کشور مطرح کرد؛

افزایش برنامه‌های معرفتی در ایام فاطمیه با وجود شرایط کرونایی

همدان _ دبیر مجمع ملی کانون‌های فرهنگی، تبلیغی و جهادی کشور گفت: محدودیت‌های کرونایی برای عزاداری سبب شده بیشتر به جنبه‌های معرفتی زندگی حضرت زهرا (س) در برنامه‌های ایام شهادت توجه شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمد عسگری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی تبلیغی با وجود شرایط بیماری کرونا در حال برگزاری مراسمات ویژه شهادت حضرت فاطمه (س) هستند، با توجه به شرایط کرونایی روضه‌های خانگی و روضه یک نفره در استان و کشور در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه امکان برگزاری برنامه‌های معرفتی و عمقی را باید یکی از ویژگی‌های خوب محدودیت شرایط کرونایی برشمرد، ادامه داد: کانون‌ها و گروه‌های تبلیغی با برگزاری وبینارها و سمینارهای مجازی تبلیغی به سمت افزایش بصیرت فاطمی رفته و از این طریق مشغول انتقال معارف فاطمی هستند.

دبیر مجمع کانون‌های فرهنگی، تبلیغی و جهادی با اشاره به ضرورت اقدامات تبیینی در مسائل عفاف و حجاب، گفت: در حوزه حجاب و عفاف و ترویج فرهنگی فاطمی برنامه‌های تحولی و مطلوبی توسط مجموعه‌های فرهنگی غیر حاکمیتی و خودجوش در حال اجرا است.

عسگری با ذکر اینکه گروه‌های تبلیغی خواهر مشغول تبلیغ چهره به چهره هستند، افزود: این گروه‌ها بخصوص با حضور و مراجعه به فروشگاه‌های که فروشنده آنها خانم هستند، به بیان معارف فاطمی می‌پردازند.

وی اطعام فاطمی با توجه به شرایط کرونایی را از مهمترین اقدامات تشکلهای فرهنگی و مذهبی در استان همدان و سراسر کشور در ایام فاطمیه دانست و گفت: طبخ غذا و توزیع بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان توسط گروه‌ها و کانون‌های مذهبی و فرهنگی در حال انجام است.

عسگری با بیان اینکه در سایر استان‌ها نیز سوگواری فاطمیه با استفاده از خلاقیت و ابتکارات جدید برنامه‌ها در حال برگزاری است، اضافه کرد: برگزاری روضه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و روضه بیت الشهدا در مقابل منازل شهدا و محلات شهدا موج خوبی از نام و یاد شهدا ایجاد کرده است.

دبیر مجمع ملی کانون‌های فرهنگی، تبلیغی و جهادی کشور سرکشی از بانوانی که در مباحث ایثار و شهادت و دفاع مقدس نقش آفرینی بوده‌اند، را جز کارهایی شاخص صورت گرفته در فاطمیه سال ۹۹ دانست و اظهار کرد: در سطح کشور اطعام فاطمی، ترویج فرهنگ و بصیرت فاطمی به صورت چهره به چهره و مجازی در حال انجام است.

نظر شما