شناسهٔ خبر: 45155148 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رفع نیازهای زائران مصداقی از زیارت اهل بیت(ع) است

گروه استان‌ها- خطیب حرم منور رضوی گفت: قضای حاج زائران از مصادیق بارز زیارت اهل بیت(ع) بشمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی ظهر امروز در این مراسم با اشاره به اینکه انسان باید قدردان نعمات الهی باشد، اظهار داشت: انسان زمانی که غرق نعمات الهی است از شکر آن نعمت غافل می‌شود از همین رو نیاز است شخصی ارزش این نعمت را به ما یادآوری کند.

وی خطاب به خادمان بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) گفت: شما خدام امام رئوف(ع) از برکات هیئت عالم آل محمد(ص) هستید و با عنایت امام رضا(ع) توفیق خدمت به زائران این امام رئوف نصیب‌تان شده بنابراین قدردان نعمت خدمت به دلدادگان به اهل‌بیت(ع) باشید چراکه خیر دنیا و آخر در خدمت‌رسانی به عاشقان اهل‌بیت(ع) است.

خطیب حرم مطهر رضوی به روایتی از شیوه برخورد حضرت زهرا(س) با بانوی پرسشگر سوالات شرعی اشاره کرد و افزود: روزی یک نفر از بانوان مدینه به نمایندگی از مادر مریض خود محضر حضرت زهرا(س) برای بیان سوالات شرعی و دریافت پاسخ آن شرف یابد می‌شود که ام ابیها ده سوال آن شخص را با روی گشاده جواب می‌دهند اما آن بانو از پرسش دیگر سوالات خود به دلیل طولانی شدن زمان ابراز خجالت می‌کند.

حسینی قمی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) در جواب این بانو می‌فرمایند:« خداوند به من به خاطر پاسخگویی به هر یک از سوالات شما به اندازه فاصله زمین تا آسمان پاداش می دهد لذا شما من را از این پاداش محروم نکنید.»

وی خاطرنشان کرد: این جمله حضرت صدیقه طاهره(س) دارای دو پیام از جمله آشکار کردن میزان اجر پاسخگویی و خدمت رسانی به مردم و آسان کردن شرایط برای مردم جهت پرسش سوالات اعتقادی و شرعی خود است.

خطیب حرم مطهر رضوی به خادمان بارگاه ملائک پاسبان حضرت امام رضا(ع) توصیه کرد: قدر نعمت خدمتگذاری به زائران حضرت امام رضا(ع) را بدانید و زمانی که زائران به شما مراجعه می کنند با روی گشاده پاسخگوی سوالات آن‌ها باشید تا لذت خدمت برای‌تان مضائف شود.

حسینی قمی اضافه کرد: قضای حاجت مومنان و زائران امام رضا(ع) مصداقی از زیارت اهل‌بیت(ع) است و با استناد به روایات، برآورده کردن حاجت یک مومن معادل9 هزار سال عبادت است بنابراین توصیه می‌کنم هیچ کاری را مقدم بر خدمت‌رسانی به مردم قرار ندهید.

مدیحه سرایی مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) در وصف غربت و مظلومیت حضرت زهرا(ع) و عزاداری خادمان امام رضا(ع) پایان بخش این مراسم معنوی بود. 

انتهای پیام/282/ش

نظر شما