شناسهٔ خبر: 45155117 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

سخنگوی قوه قضائیه:‌ ترامپ حتماً مجازات می‌شود

ابنا

سخنگوی قوه قضائیه گفت: کیفرخواست عاملان ترور شهید سردار قاسم سلیمانی به‌زودی صادر می‌شود و تمام عوامل آن از جمله ترامپ، مجازات خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «غلامحسین اسماعیلی» سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین اقدامات قوه قضائیه در خصوص تعقیب و محاکمه عاملان ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی با بیان اینکه در این پرونده جانیان اتباع کشور ما نیستند و بیگانگان، دونالد ترامپ و وابستگان او این جنایت را انجام داده‌اند،‌ اظهار کرد: در نظام حقوقی، همگان این قاعده را پذیرفته‌اند که هیچ جنایتی نباید بی‌مجازات و بی‌مکافات باقی بماند و هر جنایتکاری باید مجازات ببیند و مصونیت سیاسی و معافیت از مجازات، قابل قبول نیست.

وی افزود: از منظر حقوق بین‌المللی و نیز از منظر وجدان عمومی، جنایتکار حتماً و باید تعقیب و مجازات شود؛ در خصوص پرونده شهید سردار سلیمانی هم اقدامات خوبی شده، دادسرا پرونده تشکیل داده و یکایک عوامل مؤثر در ترور شناسایی و نقش هر کدام از آنها مشخص شده است. اقدامات تعقیبی در دادسرای تهران انجام شده و در آینده نزدیک کیفرخواست متهمان صادر می‌شود و شعبه ویژه رسیدگی به پرونده را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: در کشور عراق هم اقدامات خوبی در این باره انجام شده و سیستم قضائی عراق حکم بازداشت ترامپ را صادر کرده است؛ این را بدانند که ما کوتاه نخواهیم آمد و بحث انتقام ابعاد مختلفی دارد. برخی از این ابعاد، متولیان خودش را دارد و ما به عنوان دستگاه قضائی کشور در خصوص تعقیب قضائی این پرونده کوتاه نخواهیم آمد همچنین درباره پرونده ترور شهید فخری‌زاده هم باید عنوان کنم که پرونده آن در دادسرای تهران تشکیل شده است.


………………….
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما