شناسهٔ خبر: 45155027 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

تلاش نخست وزیر اسرائیل برای تاثیرگذاری بر سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال ایران

تیم بایدن مذاکرات هسته‌ای با ایران را آغاز کرد

کانال ۱۲ اسرائیل در گزارشی مدعی شده که مقام‌هایی از دولت "جو بایدن" رئیس جمهوری منتخب آمریکا مذاکرات پشت پرده هسته‌ای با ایران را آغاز کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

کانال ۱۲ اسرائیل در گزارشی مدعی شده که مقام‌هایی از دولت "جو بایدن" رئیس جمهوری منتخب آمریکا مذاکرات پشت پرده هسته‌ای با ایران را آغاز کرده‌اند.

تیم بایدن مذاکرات هسته‌ای با ایران را آغاز کرد

این شبکه خبری اسرائیلی افزوده است به دلیل نگرانی اسرائیل درباره نتیجه احتمالی مذاکرات، تیم بایدن مقام‌های اسرائیلی را در جریان مذاکره قرار داده و آنان را به روز کرده است.

این شبکه خبری اسرائیلی مدعی شده که مذاکره درباره بازگشت طرفین به تعهدات برجام بوده است. این شبکه خبری منبع ادعای خود را فاش نساخته است.

پیشتر سایت خبری Walla گزارش داده بود که نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل تیمی را برای تعیین استراتژی درباره مذاکرات بایدن با ایران تشکیل داده که متشکل از وزرای دفاع، امور خارجه، رئیس موساد و اعضای کمیسیون انرژی هسته‌ای اسرائیل بوده و وظیفه محول شده به آنان رایزنی با مقام‌های آمریکایی درباره مذاکره با ایران بوده است.

برنامه‌ریزی رکن دایره سوم ارتش اسرائیل برای مقابله با ایران

روزنامه‌ها و خبرنگاران اسرائیلی نیز از تلاش‌های تازه ارتش اسرائیل با هدف آمادگی برای درگیری احتمالی و تضعیف برنامه هسته‌ای ایران، هم‌زمان با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا خبر داده‌اند.

روزنامه پرتیراژ "اسرائیل هیوم" گزارش داده است که رئیس ستاد ارتش اسرائیل دستور تهیه طرحی برای مقابله با ایران را به رکن دایره سوم ارتش اسرائیل -که با نام رکن ایران شناخته می‌شود- داده که به نوشته این روزنامه به اقدامات اخیر ایران از جمله سرعت بخشیدن به برنامه هسته‌ای مربوط می‌شود.

باراک راوید، خبرنگار سایت اکسیوس هم در گزارشی از تلاش بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برای تشکیل تیمی با هدف تاثیرگذاری بر سیاست‌های جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران خبر داده است.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص هم حملات کم‌سابقه اسرائیل به مواضع متحدان ایران در سوریه را با تلاش ایران برای تجهیز نیروهای خود در مرز عراق و سوریه مرتبط دانسته و نوشته است که اسرائیل نگران است دولت آقای بایدن با بی‌توجهی به عراق زمینه را برای تقویت نیروهای ایرانی در این کشور فراهم کند.

برچسب‌ها:

نظر شما