شناسهٔ خبر: 45154698 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«زن رفت تا مترسک باشد» روی پیشخوان کتابفروشی‌ها

تهران- ایرنا- اولین کتاب سمیه جمالی که مجموعه اشعار سپید است؛ با عنوان «زن رفت تا مترسک باشد» توسط انتشارات سیب سرخ منتشر شد.

صاحب‌خبر -

کتاب «زن رفت تا مترسک باشد» که نخستین مجموعه شعر سپید منتشر شده از سروده‌های سمیه جمالی است شامل ۱۰۰ شعر سپید کوتاه با نگاهی عاشقانه و زنانه را شامل می‌شود.

سمیه جمالی درباره مجموعه اشعارش گفت: این کتاب گزیده‌ای از اشعار سپید کوتاه و چند نمونه هایکو است. تاریخ نوشتن اشعار از سال ۹۶ تا اوایل ۹۹ است. در این اشعار سعی داشته‌ام؛ با نگاهی ویژه و از منظر یک زن عاشق به پدیده‌ها نگاه کنم و در حد امکان تا جایی که به ساحت شعر آسیب وارد نکند بی‌پیرایگری و فشردگی را مد نظر قرار داده‌ام.

وی ادامه داد: «زن رفت تا مترسک باشد» روایت روزهای پر فراز و نشیب زنی عاشق است که به کوچک‌ترین احوالات و کنش‌های معشوق توجه کرده است. این زن خود را فراموش و غرق در معشوق نکرده برای عاشق شأنی مستقل و والا مجسم کرده است.

در شعرهایم آن‌گونه که مرسوم است آه و فغان از هجران سر نداده‌ام، در واقع لذت بردن از لحظات مهرورزی و در یک کلام «آن» عاشقی که حتیٰ ممکن است مثل ابر گذرا باشد را به تصویر کشیده‌ام

وی که این روزها بر روی یک مجموعه روایت‌های داستانی کار می‌کند در این باره گفت: علاقه ام به ناداستان باعث شد روایت‌های جستار گونه‌ای در موضوعات مختلفی بنویسم و شاید همین سبک را در مجموعه اشعارم هم به کار گرفته‌ام.

در ادامه یکی از اشعار مجموعه «زن رفت تا مترسک باشد» را با هم مرور می‌کنیم:

جوری دوستت خواهم داشت
که روزی
تمام دنیا دوستم بدارند
به من بگو
لیلی مجنون تر بود
یا مجنون؟»

کتاب «زن رفت تا مترسک باشد» در ۱۰۶ صفحه و ۱۰۰ شعر سپید توسط انتشارات سیب سرخ با قیمت ۲۴,۵۰۰ تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما