شناسهٔ خبر: 45153629 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه سنندج:

حضرت فاطمه (س) الگوی زنان مسلمان در تمامی عرصه هاست

سنندج- امام جمعه سنندج گفت: بانو فاطمه (س) دختر رسول الله (ص) و الگوی زنان مسلمانان در عرصه فردی و اجتماعی است و بانوان جامعه باید بیشتر با شخصیت والای ایشان آشنا شوند.

صاحب‌خبر -

ماموستا فایق رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت ایام سوگواری فاطمیه به مسلمانان جهان اظهار کرد: اهل بیت رسول الله (ص) مورد احترام و مودت همه پیروان مذاهب اسلامی هستند و همواره این بزرگواران جایگاه رفیعی در مناسبت‌های دینی مسلمانان داشته و دارند.

وی افزود: حضرت فاطمه (س) به عنوان ام ابیها و نور چشمان رسول الله (ص) مورد احترام همه مسلمانان بوده و نامگذاری اسامی دختران در نقاط مختلف دنیا به اسم و القاب ایشان نشانی از ارادت است.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: سیره این بانوی مکرم سرشار از الگوهای متعالی برای دختران و زنان مسلمان بوده و بدون شک اگر بانوان مسلمان از سیره ایشان تأسی بگیرند سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کرده‌اند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ استان باید زمینه آشنایی هرچه بیشتر زنان و دختران را با سیره و شخصیت والای حضرت فاطمه (س) فراهم کنند و با برگزاری نشست‌های تخصصی، جلسات هم اندیشی، مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی و مذهبی در راستای تبیین سیره والای این بانوی بزرگ تلاش کنند.

ماموستا رستمی در ادامه سخنان خود افزود: کتب و نوشته‌های بسیاری از سوی علمای کردستانی در خصوص شخصیت و سیره حضرت فاطمه (س) نوشته شده است و باید با معرفی این آثار به نسل جوان جامعه برای آشنایی هر چه بیشتر آنان با این بانوی مکرم همت گماریم.

نظر شما