شناسهٔ خبر: 45153492 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نباید تجربه خون‌‌های آلوده در واردات واکسن کرونا تکرار شود/فایزر شرکت خوشنامی نیست

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کشورهای غربی نشان داده‌اند که قابل اعتماد نیستند، تجربه خون‌های آلوده به ایدز در سالهای گذشته گواه این موضوع است، این موضوع نباید در واردات واکسن کرونا باردیگر تکرار شود.

صاحب‌خبر -

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه برای تولید واکسن کرونا نیاز به خارج از کشور نداریم و محققان و دانشمندان کشورمان در حال پژوهش بر روی این موضوع هستند، گفت: امروز بیماری کرونا همه گیر شده است و ممکن است در چند ماه آینده بیماری همه گیر شود که نیاز به واکسن داشته باشیم به همین دلیل باید از محققان و دانشمندان خودمان حمایت کنیم تا در مواقع لازم از دانش آنها استفاده کنیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی درباره ممنوعیت ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی کرونا به کشور، ادامه داد: قطعا این موضوع پشتوانه علمی و منطقی دارد، چون کشورهای غربی نشان داده‌اند که قابل اعتماد نیستند، تجربه خون‌های آلوده به ایدز در سالهای گذشته گواه این موضوع است، این موضوع نباید باردیگر تکرار شود.

نماینده زاهدان در مجلس با بیان اینکه شرکت فایزر کلا در تولید واکسن شرکت خوشنامی نیست، اضافه کرد: واکسن این شرکت که در حال تزریق است به دلیل فشارهای که ترامپ به این شرکت وارد کرد مراحل بالینی خود را طی نکرده است و ممکن است تزریق آن تبعاتی را داشته باشد.البته خود این شرکت زمانی که واکسن را در اختیار کشوری قرار می‌دهد از آنها تعهداتی دریافت می‌کند که اگر این واکسن تبعاتی داشت آنها حق ادعای خسارت ندارند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید براینکه آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها قطعاً دلسوز ملت ایران نیستند، اظهارداشت: اگر آنها دلسوز ملت ایران بودند پانسمان بیماران پروانه‌ای و خیلی از داروهای دیگر را تحریم نمی کردند و امروز ژست حقوق بشری به خود نمی‌گرفتند.

شهریاری با بیان اینکه این نگرانی جدی وجود دارد واکسن‌های که به کشور وارد می‌شود در ژن‌های آنها دستکاری انجام شده باشد و تبعات احتمالی به دنبال داشته باشد، عنوان کرد: ما باید از بخش‌هایی چون انستیتو رازی، انستیتو پاستور، شرکت‌های دانش بنیان و دیگر بخش‌هایی که در تلاش برای ساخت واکسن کرونا هستند، حمایت و به آنان کمک کنیم و قطعاً کارهای مهمی توسط دانشمندان خودمان در زمینه ساخت واکسن انجام خواهد شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل بررسی بودجه هستیم باید برای شرکت‌های داخلی که در حال پژوهش بر روی تولید واکسن کرونا هستند هم بودجه‌های در نظر بگیریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما