شناسهٔ خبر: 45153437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نقش کلیدی راهبران آموزشی در مناطق روستایی و عشایری

راهبران آموزشی – تربیتی، بازوان توانمند آموزش در مناطق روستایی و عشایری هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بهروز منصورکیایی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه بکارگیری راهبران به منظور تحقق عدالت آموزشی و اجرایی کردن بند ۳ آیین نامه چگونگی تشکیل و اداره کلاس‌های چندپایه هر ساله در مناطق و نواحی استان اجرایی می‌شود، گفت: با توجه به وظایف خطیر راهبران در امر یاری رسانی و آموزش معلمان کلاس‌های روستایی و عشایری بالاخص کلاس‌های چندپایه، توجه در خصوص جذب و بکارگیری آنان بیش از پیش حائز اهمیت است.

او با اشاره به این موضوع که راهبران آموزشی- تربیتی از ارکان اصلی فرآیند یاد دهی - یادگیری هستند، افزود: باید از ظرفیت ها‌ی آن‌ها در امر تعلیم و تربیت استفاده بهینه شود. تحول در آموزش و پرورش نوین نیازمند حضور فعال با برنامه و منظم راهبران آموزشی است.

منصور کیایی با اشاره به احیای پست راهبران آموزشی، افزود: ارتقا کیفیت امور آموزشی در مدارس، پیگیری و نظارت امور آموزش دانش آموزان، ارتقا سطح مهارت‌های حرفه‌ای معلمان، تبادل تجربیات آموزشی و پرورشی، جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان با ارائه خدمات مشاوره‌ای و راهبری آموزشی و کاهش فاصله سطح علمی دانش آموزان از اهداف احیای پست راهبران آموزشی و تربیتی هستند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران گفت: امید است با استفاده از دانش روز و ایجاد مهارت‌های پایدار در فنون آموزش، توسط راهبران آموزشی نسبت به گذشته اقدامات موثرتری انجام شود همچنین در شرایط و زیست بوم جدید، نقش راهبران بیش از پیش حساس‌تر است.

انتهای پیام/س

نظر شما