شناسهٔ خبر: 45153284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نفوذ سامانه سرد بارشی از چهارشنبه در گلستان/ برف و باران مهمان نگارستان ایران می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان گلستان از نفوذ سامانه سرد بارشی از ظهر چهارشنبه جاری خبر داد و گفت: با کاهش محسوس دما برف و باران مهمان نگارستان ایران می‌شود.

صاحب‌خبر -

نوربخش داداشی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: سامانه سرد و بارشی به تدریج از ظهر چهارشنبه نفوذ خواهد کرد که موجب بارش برف و باران، در ارتفاعات ریزش برف، کاهش محسوس دما، گاهی وزش باد شدید و مه خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت دمایی استان گلستان تصریح کرد: علی‌آبادکتول،گرگان و گنبدکاووس با حداقل دمای چهار درجه به عنوان سردترین شهرهای استان در صبح امروز هستند.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با بیان اینکه پیش‌بینی دمای حداکثر امروز گرگان ۱۵ درجه است، افزود: کلاله با حداکثر دمای ۲۶ درجه گرمترین شهر استان گلستان در روز گذشته بود.

داداشی با اشاره به اینکه برف و باران مهمان نگارستان ایران می‌شود، بیان کرد: بر اساس مدل‌های پیش‌یابی از بعدازظهر امروز با عبور موج ضعیفی از ترازهای میانی جو گاهی افزایش ابر و به ویژه در ارتفاعات جنوب‌غربی استان بارش‌های پراکنده مورد انتظار است.

به گفته وی؛ از فردا تا روز سه‌شنبه جوی آرام و افزایش دما پیش‌بینی می‌شود، سامانه سرد و بارشی به تدریج از ظهر چهارشنبه نفوذ خواهد کرد که موجب بارش برف و باران، در ارتفاعات ریزش برف، کاهش محسوس دما، گاهی وزش باد شدید و مه خواهد شد.

داداشی بیان کرد: این سامانه بارشی صبح جمعه از سطح استان عبور خواهد کرد.

انتهای پیام/83001

نظر شما