شناسهٔ خبر: 45153234 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

شیاطین سرخ در قلعه مرسی‌سایدها | نبرد سنتی شمال غرب انگلیس بر سر تاج و تخت

دو تیم لیورپول و منچستریونایتد در حساس‌ترین دیدار لیگ برتر انگلیس، امروز یکشنبه ۲۸ دی برابر هم به میدان می‌روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین، نبرد سنتی شمال غرب انگلیس فرا رسید. امروز (یکشنبه) همه نگاه‌ها به آنفیلد خواهد بود. جایی که یکی از حساس‌ترین رقابت‌های باشگاهی جهان بین دو تیم لیورپول و منچستریونایتد در ورزشگاه اولدترافورد برگزار می‌شود؛ دیداری که برای هر دو تیم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بار دیگر جهانیان پای تماشای یکی از جنجالی‌ترین و در عین حال حساس‌ترین داربی‌های جهان فوتبال خواهند نشست.   مدتی بود که این دیدار در سال‌های اخیر اهمیت خود را به سبب افت منچستریونایتد از دست داده بود و حالا بار دیگر با صدرنشینی یونایتد در لیگ برتر انگلیس، می توان یک جدال حساس بین دو تیم بزرگ و پرافتخار انگلیس را شاهد بود.  

منچستریونایتد با اوله گنار سولسشایر شروع ضعیفی در لیگ برتر داشت ولی رفته رفته به خود آمد و با وجود حذف از لیگ قهرمانان، در لیگ برتر جبران مافات کرد و اکنون با ۳ امتیاز بیشتر از لیورپول در صدر قرار دارد. در طرف مقابل، لیورپول نیز با تیم رویایی فصل قبل فاصله دارد. شکست برابر ساوتهمپتون باعث شد صدر جدول از دست برود ولی باید توجه داشت که تیم کلوپ معمولا برابر تیم های بالای جدول خوب نتیجه گرفته و اکنون می تواند با برتری در این دیدار خانگی، بار دیگر به صدر برسد.

در تقابل بین این دو تیم یونایتد به ۶۸ برد رسیده است و سهم لیورپول ۵۷ برد بوده و ۴۹ دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است. بهترین گلزن این بازی استیون جرارد است که ۸ گل به ثمر رسانده است و رابی فاولر و وین رونی با ۶ گل زده در رده بعدی قرار دارند. هر دو تیم بازی‌های خودشان را در جام حذفی با برد به پایان رساندند و یونایتد در این بین یک بازی بیشتر نیز انجام داد و توانست برنلی را در دیدار عقب افتاده شکست دهد.

نظر شما