شناسهٔ خبر: 45152843 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در دیدار مدیر شبکه قرآن و رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قم تاکید شد؛

لزوم هم افزایی شبکه قرآن و دفتر تبلیغات حوزه در تولید آثار دینی

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در دیدار با رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بر لزوم هم افزایی مشترک دو نهاد در تولید آثار دینی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای تقویت همکاری‌های مشترک، جلسه‌ای میان مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه در شهر مقدس قم برگزار شد.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در این دیدار به ذکر پیشنهاداتی در باب همکاری مشترک با دفتر تبلیغات اسلامی پرداخت و گفت: رسانه از نظر مأموریت و اهداف، اشتراکات فراوانی با دفتر تبلیغات دارد.

جواد شیخ اکبری به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دست اندر کاران دفتر تبلیغات در حوزه غنا بخشیدن به تبلیغات محتوای دینی اشاره کرد و افزود: موضع حاکم بر صدا و سیما موضع دینی و انقلابی است؛ لذا پیشنهاد می‌کنیم درراستای تقویت روحیه جهادی و انقلابی در جامعه و معرفی مبلغین گمنام جهادی در مناطق محروم، همکاری‌های بیشتری داشته باشیم تا مستندهای جذاب تولید کنیم.

وی با اشاره به پژوهش‌های کاربردی دفتر تبلیغات که با نگاه آسیب شناسانه در حوزه دین در حال انجام است، گفت: می‌توانیم با در اختیار داشتن این پژوهش‌ها، سوژه‌های رسانه‌ای را انتخاب کنیم و از بانک اطلاعات کارشناسان تخصصی دفتر تبلیغات هم برای استفاده مؤثر در رسانه بهره بگیریم.

دبیر شورای معارف سیما همچنین بر لزوم تولید برنامه‌های مشارکتی فاخر دینی در حوزه کودک و نوجوان تاکید کرد و افزود: تولید برنامه‌های چالشی مشترک با حضور جوانان و دانشجویان و ارسال فهرست شبهات و سوالات دینی از سوی دفتر تبلیغات برای تغذیه برنامه‌های پرسمانی شبکه ضروری است.

شیخ اکبری همچنین پخش محصولات رسانه‌ای کوتاه دینی طلاب با رویکرد خلاقانه از شبکه و سایر شبکه‌های سیما، و استفاده از ظرفیت مناسبت‌های دینی و ملی برای تولید محصولات رسانه‌ای مشترک را پیشنهاد داد.

وی بر مساله محور بودن رویکرد رسانه ملی تصریح کرد و افزود: با اطلاع رسانی فعالیت‌های تبلیغی دفتر تبلیغات در شبکه قرآن و معارف سیما می‌توانیم گامی مؤثر در راستای جریان سازی فرهنگی برداریم.

در این جلسه همچنین رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با مناسب ارزیابی کردن پیشنهادات مطرح شده در جلسه، ابراز امیدواری کرد همکاری مؤثر میان دو نهاد افزایش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، با بیان اینکه دفتر تبلیغات ظرفیت درونی غنی دارد که ظرفیت حوزه را استحصال می‌کند، گفت: راهبرد ما هدایت و ریل گذاری در استفاده از طلاب در فضای مجازی و رسانه در حوزه دین است.

وی تصریح کرد: در حوزه کودک و نوجوان دایره المعارفی داریم که در موضوع ادبیات داستانی جز پیشقراولان دینی بوده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه پرورش مربی کودک و نوجوان از اولویتهای دفتر تبلیغات است، افزود: پاسخگویی به سوالات دینی با استفاده از بانک اطلاعات غنی و بهره گیری از دانش نخبگان تبلیغی از دیگر اقدامات صورت گرفته در دفتر تبلیغات است.

نظر شما