شناسهٔ خبر: 45152821 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح شهید سلیمانی با مشارکت یک هزار و ۱۵۱ تیم در ایلام اجرا می‌شود

ایلام - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: یک هزار و ۱۵۱ تیم رهگیری، مراقبت در منزل، حمایتی و نظارتی طرح غربالگری شهید سلیمانی را در استان انجام می دهند.

صاحب‌خبر -

دکتر جمیل صادقی فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی در واقع گام چهارم از بسیج ملی است که از اسفند ۹۸ تاکنون در حال اجرا است و در این تیم ها پنج هزار و ۸۸۳ نفر مشغول خدمت بوده اند.

وی در خصوص تعداد افراد خدمات گیرنده از این طرح افزود: تیم‌های رهگیری در استان تاکنون ۶ هزار و پنج نفر را مورد بررسی قرار داده و تیم‌های مراقبت در منزل نیز ۷۰۲ نفر را در خانه‌هایشان مراقبت کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه ۵۰ روز از آغاز طرح شهید سلیمانی در استان می‌گذرد، یادآور شد: در مجموع بیش از سه هزار تست سریع در محل انجام گرفته است.

دکتر صادقی فر گفت: همچنین ۱۱ هزار و ۱۶۴ مورد توسط تیم‌های نظارتی صورت گرفته و تیم‌های حمایتی نیز برای هشت هزار و ۶۰۶ خانوار خدمات معیشتی و پشتیبانی انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: غربالگری در سه گام گذشته بصورت تلفنی صورت می گرفت و افرادی مشکوک به بیماری به مراکز درمانی فراخوانده می شدند اما در گام چهارم، این طرح بیشتر محله محور است و افرادی که تست کرونای آنها مثبت بوده همچنین اطرافیان آنها شناسایی می شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: بر اساس هدف این طرح، ۱۰ فرد که ارتباط نزدیکی با بیمار داشته‌اند، غربالگری و بررسی می‌شوند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا کنون، ۲۴ هزار و ۴۰۰ نفر در این استان به بیماری مبتلا شده‌اند و ۶۵۷ نفر نیز جان خود را از دست داده اند و ۲۳ هزار و ۲۱۶ نفر از مبتلایان کرونا در این استان بهبود یافته اند.


 

نظر شما