شناسهٔ خبر: 45152488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی: شیوه جدید طرح شهید سلیمانی به استان‌ها ابلاغ می‌شود

گروه استان‌ها- رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به پیشتازی گیلان در اجرای مرحله اول طرح غربالگری گفت: شکل جدید طرح غربالگری به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، شاهین محمدصادقی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مرحله اول طرح شهید سلیمانی که یک غربالگری عمومی بود شاهد عملکرد بسیار خوبی بودیم.

 رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ابراز داشت: آمار نزولی کرونا در ایران نسبت به کشورهای دیگر بیانگر موفقیت طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی است.

 محمدصادقی اظهار داشت: در مرحله بعدی طرح غربالگری نیاز است که این طرح ملحقاتی داشته و مواردی به این طرح افزوده شود؛ در  ملحقات این طرح باید بیماریابی فعال بسیار جدی‌تر گرفته شود.

 وی گفت: به محض شناسایی بیمار باید هم خود فرد بیمار و هم کسانی که با او در ارتباط مستقیم بودند مانند اعضای خانواده، دوستان و همکاران بیمار را نیز تحت مراقبت قرار داده و از همه آن‌ها تست کرونا گرفته شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ابراز داشت: از دیگر مواردی که به این طرح افزوده می‌شود این است که باید افراد در معرض خطر جامعه را شناسایی و حدالامکان از ارتباط مستقیم آن‌ها با بقیه جلوگیری کنیم.

 محمدصادقی افزود: افراد در معرض خطر شامل افراد سالمند، افراد دارای ضعف ایمنی، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های ریوی، کلیوی و قلبی و یا بیمارانی که تحت شیمی درمانی هستند می‌شود.

 وی عنوان داشت: در حال حاضر طراحان اصلی طرح غربالگری شهید سلیمانی بر روی موضوعات مذکور متمرکز بوده و به‌دنبال این هستند تا موارد مذکور را به طور جدی پیگیری کرده و در طرح غربالگری بگنجانند.

 محمدصادقی با بیان اینکه موارد مذکور در قالب یک دستورالعمل کشوری به استان‌ها ابلاغ می‌شود گفت: خوشبختانه در استان گیلان و برخی دیگر از استان‌ها قبل از ابلاغ شکل جدید طرح، خود استان‌ها این موارد را لحاظ کرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور خاطرنشان کرد:  امیدواریم با کمیت‌های در نظر گرفته شده بتوانیم بیماری کرونا، عوارض آن، مرگ و میرها و مبتلایان آن را به حداقل و صفر برسانیم.

انتهای پیام/614/ ت

نظر شما