شناسهٔ خبر: 45152367 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واکسیناسیون ۴۰ هزار راس دام علیه بیماری تب برفکی در شازند هدفگذاری شد

اراک - ایرنا - رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شازند گفت: واکسیناسیون ۴۰ هزار راس دام سبک به صورت رایگان علیه بیماری تب برفکی در این شهرستان هدفگذاری شد.

صاحب‌خبر -

دکتر«رضا معینی مقدم» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح واکسیناسیون رایگان دام‌های سبک عشایری و روستاهای کم برخوردار از یک ماه گذشته در شهرستان شازند آغاز و تاکنون ۲۶ هزار راس دام سبک به صورت رایگان علیه این بیماری ایمن سازی شدند.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا پایان این طرح، ۱۴ هزار راس دام سبک دیگر نیز به صورت رایگان در این مناطق علیه بیماری تب برفکی واکسینه شوند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شازند خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت واکسن های دامی، مایه کوبی دام‌های سبک عشایری و روستاهای کم برخوردار با هدف مقابله و جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری تب برفکی در این مناطق انجام می شود.

دکتر معینی مقدم از دامداران شهرستان خواست با رعایت اقدامات امنیت زیستی از جمله واکسیناسیون دام ها، خودداری از جابه‌جایی و حمل و نقل دام‌ها بدون مجوز دامپزشکی و ضد عونی دامداری‌ها و اماکن دامی از شیوع احتمالی بیماری تب برفکی جلوگیری کنند.

یک واحد مرکز مایه‌کوبی، ۲ داروخانه دامپزشکی، ۲ واحد درمانگاه تمام وقت، سه دامپزشک نیمه وقت، یک کشتارگاه صنعتی طیور و ۲ کشتارگاه دام بخش خصوصی تحت نظارت شبکه دامپزشکی شازند در این شهرستان فعال هستند.

۶۰ واحد پرورش طیور شامل ۲ واحد مرغ تخمگذار و ۵۸ واحد پرورش مرغ گوشتی در شازند فعال است و این شهرستان از نظر شمار واحدهای پرورش طیور رتبه نخست را در سطح استان مرکزی دارد.

نظر شما