شناسهٔ خبر: 45152350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برگزیدگان کنگره ملی عقیق و ارغوان معرفی شدند

همزمان با شب شهادت حضرت زهرا (س) ۲۳ برگزیده دومین کنگره ملی اربعین در آیینه ی شعر اقوام ایرانی با عنوان "عقیق و ارغوان" در ایلام معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

"عمران خودآموز" مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان، ایلام در خصوص برگزاری این کنگره اظهار کرد: مسال در دوم برگزاری، ️بیش از ۲۰۰ اثر شعر با گویش های مختلف به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.
وی محورهای کنگره امسال را شامل اربعین حسینی و حماسه عاشورا و با زبان‌ها و گویش‌های مختلف بلوچی، ترکی، خراسانی، خوزی، سمنانی، عربی، فارسی(به استثنای فارسی معیار)، کُردی، گیلکی، لری، لکی، مازنی و مرکزی عنوان کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: در این برنامه و بر اساس رای هیات داوران در بخش گویش کردی نورمراد رضایی، حبیب الله بخشوده و قدرت ملکی و در بخش گویش لری رقیه زمان پور، سید اکبر سلیمانی و کیومرث عیسی پره به ترتیب عنوان های اول تا سوم را کسب کردند.
خودآموز ادامه داد:  در گویش ترکی  محمد هوشمندی، تبسم رضا زاده و امیر رسولی به عنوان سه برگزیده بخش اول تا سوم معرفی شدند و در بخش گویش عربی نیز فواد یورانی ومسعود الحاتمی به ترتیب رتبه اول، عماد الکثیری رتبه دوم، جاسم ابومهدی السلامی رتبه سوم و در گویش خوزی نیز فاطمه عبودی زاده رتبه سوم را به دست آورد.
وی گفت: همچنین نورمحمد ناصری، سمیه مهری، محمود جهان دیده، سید مصطفی موسوی، علیرضا صدیق، محمد دیلم کتولی، علی سلیمانیان، شکیبا غفاریان و خدیجه نصیری نیز به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

اختتامیه این برنامه شامگاه شنبه صورت مجازی از طریق پخش زنده اینستاگرام برگزار و پیام دبیر کل بنیاد رضوی نیز در این برنامه خوانده شد.

این کنگره با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

 این کنگره از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با هدف معرفی ابعاد گوناگون حماسه اربعین حسینی، تبلیغ و تعمیق سیره امام حسین(ع)، ترویج فعالیت‌های فرهنگی و ادبی با محوریت پیاده‌روی اربعین حسینی و قدردانی از سرایندگان آثار ادبی در حوزه فرهنگ عاشورایی است.

انتهای پیام

نظر شما