شناسهٔ خبر: 45152292 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیشترین دریافت‌کنندگان کمک معیشتی کشور در خراسان رضوی هستند

مشهد- ایرنا- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: این استان با ۱۰ درصد مشمولان دریافت کمک معیشتی، بیشترین منابع تخصیص یافته و تعداد مشمولان را در بین سایر استان‌های کشور در اختیار دارد.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا پناه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای عمل به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از خانوارها در شرایط شیوع کرونا و مصوبات نشست ستاد ملی مقابله با کرونا، از مجموع ۳۴ میلیون و ۹۰ هزار و ۶۴۹ نفر از مشمولان کمک معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی در کشور، سه میلیون و ۳۰۰ هزار و ۷۷۴ نفر از جمعیت خراسان رضوی معادل ۱۰ درصد کل مشمولان، کمک ۱۰۰ و ۱۲۰ هزار تومانی دولت را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان این که طبق آمار اعلام شده بیشتر استان‌های کشور بین یک تا چهار درصد کمک ۱۰۰ و ۱۲۰ هزار تومانی و وام یک میلیون تومانی مرحله دوم کرونا در آذر ماه امسال را دریافت کرده‌اند ادامه داد: از مجموع یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۷۵۷ خانوار مشمول کمک ۱۰۰ هزار تومانی در خراسان رضوی ۷۰۳ هزار و ۲۴۲ خانوار این استان متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی بودند که به حساب آنها واریز شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت استان در مشهد ساکن هستند و از طرفی این کلانشهر شهر زیارتی و سیاحتی است لذا با شیوع کرونا اغلب کسب وکارهای این شهرستان مانند هتل‌ها، رستوران‌ها ومراکز اقامتی وسیاحتی تعطیل و متضرر شده‌اند و بر همین اساس در ابتدای امسال هم پنج میلیون و ۷۴۶ هزار و ۲۴۲ نفر از جمعیت استان برابر ۸۹ درصد یارانه بگیران خراسان رضوی وام یک میلیون تومانی مرحله نخست را دریافت کرده‌اند.

پناه افزود: از مجموع ۶ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۹۵۲ نفر جمعیت استان ۶ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۵۸۵ نفر معادل ۹۳ درصد جمعیت، یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی را در هر ماه دریافت می‌کنند. از این تعداد پنج میلیون و ۱۵۲ هزار و ۱۱۶ نفر معادل ۸۱ درصد یارانه بگیران استان نیز به خاطر تعدیل قیمت بنزین از آذر ماه پارسال از یارانه حمایت معیشتی برخوردارند. 

حمایت ۱۰۰ هزار تومانی به ازای هر نفر شامل خانوارهایی است که هیچ‌یک از اعضای آن‌ها حقوق ماهانه دریافت نمی‌کنند و بیمه‌ نیستند. 

حمایت ۱۰۰ و ۱۲۰ هزار تومانی از آذر ماه امسال به مدت چهار ماه پرداخت می شود. اولین مرحله واریزی این مبلغ اواخر آذر ماه امسال به حساب خانوارهای مشمول این طرح واریز شد.

نظر شما