شناسهٔ خبر: 45151953 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

هفته هجدهم سری A ایتالیا

اینتر – یوونتوس؛ دربی رفقا

استاد آنتونیو کونته و شاگرد آندره‌آ پیرلو حالا دو سوی دربی ایتالیا بین اینتر و یوونتوس قرار گرفته‌اند و در پی بردن تیم‌شان به سمت اسکودتو هستند.

صاحب‌خبر -

خبرورزشی/ سری آ ایتالیا؛ دربی ایتالیا، حساس‌ترین نبرد هفته هجدهم سری A ایتالیا امشب در جوزپه مه‌آتسا یا همان سن‌سیرو برگزار خواهد شد. نبرد اینتر و یوونتوس که امشب از ساعت ۲۳:۱۵ شروع می‌شود، شاید حتی یک تیم را از کورس قهرمانی عقب بیندازد.

اینتر؛ رقیب نتراش!
برخی از کارشناسان در فوتبال ایتالیا اعتقاد دارند اینترِ آنتونیو کونته شخصیت تیمی که بتواند قهرمان شود را داراست، اما شاید به این مسئله فکر نکرده بودند که اینتر در فصل جاری هیچ بازی بزرگی را نبرده. به میلان باختند و مقابل لاتزیو، رم و حتی آتالانتا به تساوی رسیدند. شاید بتوان از برد خفیف مقابل ناپولی به‌عنوان تنها برد قابل‌ذکرشان اشاره کرد. اینتر در نوامبر و دسامبر نتایج خیلی خوبی گرفت و حتی در آستانه صدرنشینی هم بود، اما به سامپدوریا باخت و سپس از پس رم برنیامد. حالا نبرد استاد و شاگرد می‌تواند تعیین‌کننده باشد. ۳ امتیاز از میلان عقب هستند و ۴ امتیاز از یوونتوس جلو. اگر ببرند همچنان مدعی خواهند بود و اگر ببازند یک رقیب بزرگ دیگر پیدا می‌کنند.

یوونتوس؛ بانو خسته نمی‌شود!
تیم آندره‌آ پیرلو واقعاً پرمهره و پرستاره است و دست این مربی جوان با وجود مصدومیت‌ها و کرونایی شدن‌ها باز بوده. اگر به نتایج یووه نگاهی بیندازیم می‌بینیم که تیم بازنده‌ای نیستند، اما شخصیت همیشه برنده هم نداشته‌اند. تساوی‌های زیاد در هفته‌های آغازین آن‌ها را از صدر دور کرد. هنوز چیزی برای پیرلو از دست نرفته و مقابل مربی سابقش آنتونیو کونته می‌تواند به رقابت برگردد. یوونتوس ۹ فصل متوالی قهرمان شده و در این باشگاه دهمی را می‌خواهند. باید ببینیم اگه یوونتوس به کورس قهرمانی برنگردد هم به او فرصت خواهند داد؟ فعلاً که بعد از برد مقابل میلان شرایط یوونتوس خوب شده است و با آماری که سالیان اخیر مقابل اینتر داشته‌اند روی کاغذ شانس بیشتری هم برای برنده شدن خواهند داشت.

آخرین جدال
یوونتوس ۸ مارس ۲۰۲۰ در سری A موفق شد ۲ بر صفر اینتر را شکست دهد. رمزی و دیبالا گل‌های بیانکونری را وارد دروازه حریف کردند.

آمار بازی
۲۰۴) از سال ۱۹۰۹ یعنی ۱۱۱ سال پیش، دربی ایتالیا ۲۵۱ مرتبه به صورت رسمی و غیررسمی برگزار شده. یوونتوس در ۱۱۲ بازی برنده بوده و اینتر ۷۷ بازی را برده. ۶۲ بازی هم مساوی شده است.
۲۰۱) بازی‌های لیگی اینتر و یوونتوس عدد ۲۰۱ را نشان می‌دهد. اینتر در ۵۸ بازی پیروز شده و یووه در ۹۲ بازی برنده از میدان خارج شده. ۵۱ بازی هم مساوی شده است.
۱۷۴) در تاریخ سری A ایتالیا ۱۷۴ دربی ایتالیا برگزار شده که ۸۴ برد برای یوونتوس به ثبت رسیده و اینتر ۴۶ بازی را برده. ۴۴ نبرد هم با تساوی خاتمه یافته است.
۷) یوونتوس ۷ دربی آخر ایتالیا را به اینتر نباخته. همگی این دربی‌ها در سری A بوده که ۵ برد برای یووه و ۲ تساوی به ثبت رسیده است.
۴) ۴ سال و ۴ ماه از آخرین برد اینتر در دربی ایتالیا می‌گذرد. نراتزوری آن بازی را ۲ بر یک در خانه از یووه برد.
۳) در دهه اخیر میلادی، اینتر فقط موفق شده در ۳ بازی یوونتوس را شکست دهد که ۲ بازی در سری A و یک بازی در جام حذفی بوده است.
۳) ۲ دربی آخر را یووه از اینتر برده. آخرین مرتبه که ۳ برد متوالی در دربی کسب کردند به ماه مارس ۲۰۱۲ برمی‌گردد.
صفر) یوونتوس این فصل خارج‌ازخانه شکست‌ناپذیر بوده است. ۴ برد و ۴ تساوی بیرون از تورین برای‌شان رقم خورده.
یک) اینتر فقط یک باخت در خانه داشته که آن‌هم در دربی دلامادونینا مقابل میلان بوده است.
۴۳) شاگردان کونته در خط حمله عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند. نراتزوری ۴۳ گل در ۱۷ بازی قبلی به ثمر رسانده و بهترین خط حمله لیگ را تا اینجای کار داشته است.
۱۶) یوونتوس هم در فاز دفاعی بهترین تیم سری A تا اینجا بوده. البته یووه که ۱۶ گل خورده در این آمار ورونا و ناپولی را هم کنار خودش می‌بیند.

مصدومان و محرومان
دانیلو دِآمبروسیو، ماتیاس وسینو و آندره‌آ پینامونتی مصدومان اینتر هستند که به دربی ایتالیا نخواهند رسید. پائولو دیبالا و ماتایس دی‌لیخت هم مصدومان یوونتوس هستند. الکس ساندرو و خوان کوادرادو هم به دلیل کرونایی شدن اجازه حضور در دربی ایتالیا را نخواهند داشت.

ترکیب احتمالی دو تیم
اینتر:
هاندانوویچ، اشکرینیار، دی‌فرای، باستونی، حکیمی، یانگ، بارلا، بروزوویچ، ویدال، لوکاکو و مارتینس
یوونتوس: شچسنی، دانیلو، بونوچی، کیلینی، فرابوتا، کیزا، مک‌کنی، بنتانکور، رمزی، رونالدو و موراتا
 

نظر شما