شناسهٔ خبر: 45151876 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حضرت زهرا (س) مدافع اصیل ولایت است

حضرت فاطمه (س) یکی از مدافعان اولیه ولایت بوده که هرگاه احساس وظیفه کرده در صحنه حاضر شده و به وظیفه سیاسی و اجتماعی خود عمل کرده و برای فرزندانش مادری دلسوز و برای همسرش بانویی بی‌همتا بوده و این نشان از شخصیت بزرگ و بی‌نظیر این بانوی اسلام دارد.

صاحب‌خبر -

امام جمعه شهر آشخانه به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: شخصیت حضرت فاطمه ‌(س) از جهات مختلف دارای اهمیت و ارزش بسیار بالاست که زبان از بیان و قلم از نوشتن آن قاصر است.

 

حجت‌ الاسلام «عباسعلی احمدزاده» با اشاره به حضور فعال این بانوی اسلام در عرصه‌های سیاسی اضافه کرد: حضور با عفاف و حیای ایشان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی، سخنرانی‌های پرشور در مسجدالنبی و حضور در پشت صحنه‌های جنگ احد و خندق  نشان از جایگاه و شخصیت حضرت زهرا(س) دارد.

 

 

*** حضرت زهرا (س) مدافع اصیل ولایت است

 

امام جمعه آشخانه با اشاره به سیره حضرت زهرا (س) بیان کرد: این شخصیت وارسته یکی از مدافعان اولیه ولایت بوده که هرگاه احساس وظیفه کرده در صحنه حاضر شده و به وظیفه سیاسی و اجتماعی خود عمل کرده و برای فرزندانش مادری دلسوز و برای همسرش بانویی بی‌همتا بوده و این نشان از شخصیت بزرگ و بی‌نظیر این بانوی اسلام دارد.

 

احمدزاده با بیان تعبیری از رسول گرامی اسلام (ص) که فرمودند: حضرت فاطمه(س) برای من یک الگو بوده است، تشریح کرد: الگو بودن این حضرت برای پیامبری که خود الگو، نمونه بارز و همه‌جانبه بشریت در عرصه‌های مختلف بوده، سندی محکم بر اهمیت الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا (س) برای همه ما بلکه برای بشریت است.

 

وی افزود: رفتارهای این بانوی بزرگ اسلام همراه با حیا و عفاف در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و مبارزاتی باید الگویی بارز برای زنان جامعه ما باشد و آنان باید با مطالعه سیره حضرت زهرا (س) مسیر تکامل و تعالی را طی کنند.

 

وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س) محور اهل بیت (ع) است و خداوند متعال در حدیث شریف کساء، هنگام ذکر اسامی اهل بیت (ع)، با نام مبارک حضرت فاطمه (س) سخن آغاز می‌کند و این خود دلالت بر مقام شامخ حضرت دارد. 

 

 

***حضرت فاطمه (س) الگوی خانواده مسلمان

 

امام جمعه موقت شهر قاضی گفت: باید شخصیت حضرت زهرا (س) محور و الگوی خانواده‌ مسلمان شود، چرا که اولین جایگاه پرورش شخصیت‌های بزرگ، خانواده است.

 

حجت الاسلام «ابوالفضل اردکام» افزود: باید با پیروی از حضرت زهرا (س) و شناخت سیرت ایشان و عمل کردن مستمر به آن، خانواده‌ خود را از نور آن حضرت لبریز کنیم.

 

وی عنوان کرد: حضرت زهرا(س) برای بالاترین معروف که دفاع از ولایت است تمام هستی خود را فدا و نفاق و انحراف فرصت‌طلبان و غارتگران میراث نبوی را معرفی کرد.

 

حجت الاسلام اردکام گفت: عمر حضرت زهرا سلام‌الله علیها بسیار کوتاه بود که به سه بخش کودکی، زندگی خانوادگی و دوره ۷۵ یا ۹۵ روز پس از رحلت رسول خدا تقسیم می‌شود که دوره سوم بسیار کلیدی و سرنوشت‌ساز برای تاریخ اسلام است.

 

وی افزود: اگر بخواهیم دوره سوم را در یک جمله خلاصه کنیم این است که این دوره‌ای بود که حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها ولایت مداری را تفسیر کردند و جایگاه ولایت مداری را به انسان‌ها نشان دادند و بدون تردید تحرکات این بانو از مصادیق امر به ‌معروف و نهی از منکر بود و بالاترین معروف که ولایت مداری است و نهی از بدترین منکر که ولایت ستیزی است و نمی‌شود از این واقعیت گذشت.

 

 

***در دفاع از ولایت باید همه هستی خود را فدا کرد

 

یکی از مدرسین حوزه علمیه بقیه الله شهرستان مانه و سملقان گفت: حضرت زهرا سلام‌الله علیها و فرزندشان امام حسین علیه‌السلام به شیعیان آموختند که این شرط در جایی است که دین در خطر نیست و اگر دین در خطر باشد، دیگر مجالی باقی نمی‌ماند و باید همه هستی را فدا کرد و این بانوی بزرگوار آموختند آنجا که ولایت در خطر است باید هستی را فدا کرد.

 

حجت الاسلام «علی سویدانلو» با بیان اینکه اگر فاطمه زهرا سلام‌الله علیها در خانه می‌نشستند و این تحرکات پرشور و حماسی و آینده‌ساز را نداشتند، همه می‌گفتند ایشان با علی علیه‌السلام همراه نبودند و باید بدانیم این شرط فقهی را در جای خودش مصرف کنیم و آنجا که پای دین مطرح است و دین در خطر است دیگر امن از ضرر شرط نیست و باید خود را فدا کرد تا دین و ولایت حق پایدار بماند.

 

وی ضمن اشاره به شیوه درست حمایت از ولایت در سیره فاطمی و معجزه‌آسا بودن فصاحت و بلاغت حضرت در خطبه فدکیه برای آموزش ولایت مداری بیان کرد: از عجایب این خطبه آن است که در این خطبه کاملاً ولایت مداری تبیین شده و نفاق و انحراف دین‌داران و فرصت‌طلبان و غارتگران میراث نبوت معرفی‌ شده است.

 

 

 

پایان پیام/638

نظر شما