شناسهٔ خبر: 45151829 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

کمالی مطرح کرد

آمار و ارقام عجیب جهانگیری در سفر به سیستان و بلوچستان / مسئولی که پای حرف منتقدان ننشست

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی استان سیستان و بلوچستان گفت: جهانگیری در سفر خود به استان سیستان و بلوچستان با هدف رسیدگی به طرح آبیاری دشت سیستان، اعداد و ارقامی ارائه داد که نمونه عملی‌ آن را در استان نمی‌بینیم.

صاحب‌خبر -

امین کمالی، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در سفر اخیر خود به استان سیستان و بلوچستان با هدف رسیدگی به طرح آبیاری دشت سیستان، نشست‌هایی برگزار و اعداد و ارقامی ارائه داد؛ ارقامی که نمونه عملی‌ آن را در استان نمی‌بینیم.

کمالی ادامه داد: فعالان دانشجویی در موقعیت‌های گوناگون در تلاش بودند این نکته را به او یادآوری کنند که روند پیشرفت طرح ۴۶ هزار هکتاری را از دید مجریان طرح نباید قضاوت کرد و برای پی بردن به اصل ماجرا باید پای درد دل‌های کشاورزان سیستان و بلوچستان نشست. ما با کلیت طرح مشکلی نداریم و این پروژه مورد تایید مقام معظم رهبری است، اما اجرای آن با تخلفات گسترده‌ای همراه بوده و ائمه جمعه، اساتید و دانشجویان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، نسبت به این طرح ایراداتی وارد کرده‌اند.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این انتقادات از سوی جهانگیری نه گفته شد و نه به منتقدین توجه شد. عده‌ای بر این عقیده هستند که سفر اخیر وی جنبه انتخاباتی داشته، در این صورت معاون اول ریاست جمهوری مجبور به انجام امور نمایشی برای کسب مقبولیت بود؛ با این حال با بی تفاوتی از کنار خبرنگاران عبور می‌کرد.

وی گفت: این سفر بیشتر نمک پاشی به روی درد‌های مردم استان است. در این سفر به خبرنگاران به چشم یک روابط‌ عمومی نگاه شد و غالبا حق پرسش و پاسخی برایشان قائل نبودند. البته خبرنگار صدا و سیما سوالاتی پردسید، ولی در خصوص جزئیات به سوالات جوابی داده نشد. جهانگیری بعد از چندین سال به استان سفر کرده بود و حداقل لازم بود که به وعده وعید‌های سابقی که داده بود رسیدگی می‌کرد. در حرف به تحقق امور اشاره می‌کنند؛ در حالی که در عمل کاری پیش نرفته است.

کمالی افزود: درد اصلی مردم آب و گاز است. دردی که در این سفر نه به آن اشاره شد نه برای جویای نظرات مردمی پیگیر آن‌ها شد. درد مردم مشکل حقآبه از افغانستان است که صرفا در حد شعار‌های انتخاباتی باقی ماند. سال‌هاست که وعده رسیدن گاز به استان را داده اند، اما عملی نشده؛ در نهایت در کمال کم لطفی و بی احترامی بدون توجه به نظر منتقدین سوار ماشین می‌شوند و می‌روند.
 
<div id="video-display-embed-code_1267116" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/905545/1267116?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما