شناسهٔ خبر: 45151542 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

دانش آموزان ابتدایی ماسک‌هایشان را باهم عوض نمی‌کنند/ کودکان را دست‌کم می‌گیریم+فیلم یک بوم و دوهوای رسانه‌های معاند در مورد بازگشایی مدارس + فیلم

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: کودک در سن دبستان برای اولین بار مهارت‌ها وفعالیت‌های فرهنگی اولیه را می‌آموزد و شکل گیری شخصیت دانش آموزان برای طولانی مدت و نهادینه کردن رفتار‌های صحیح از نظر سلامتی رفتار، بسیار در شخصیت سازی دانش آموزان ابتدایی موثر است. جرم کیف قاپی از جرایمی است که شاکیان بسیاری دارد. در این بخش کارشناسان وکیل‌آنلاین نحوه نوشتن شکواییه کیف قاپی را توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -
«رضوان حکیم زاده» معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص اینکه دانش آموزان در سنین ابتدایی شخصیت تربیت پذیری دارند، گفت: در خصوص اینکه با حضوری شدن مدرسه امکان دارد که دانش آموزان ابتدایی بخواهند ماسک خودشان را با دوستشان عوض کنند یا اینکه از صورت خود بردارند و یا حتی صندلی خود را به هم نزدیک کنند، ولی در این خصوص در آن مدتی که مدارس بصورت حضوری برگزار شد چنین چیزی اصلا گزارش نشده است.

حکیم زاده ادامه داد: در واقع ما بزرگتر‌ها کودکانمان را بسیار دست کم میگیریم؛ در قضیه همیار پلیس به وضوح مشاهده کردیم که آنچه را که به دانش آموزی اطلاق می‌گردد و پس از کسب آموزش‌های لازم، وظیفه خود می‌دانستند که در صورت مشاهده تخلفات حادثه ساز رانندگان وسیله نقلیه‌ای که سرنشین آن می‌باشد با رعایت احترام و لحنی مؤدبانه موارد خلاف را به ایشان یادآوری می‌کردند.

وی توضیح داد: دانش‌آموزان همیار پلیس حین آموزش با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از جمله بستن کمربند ایمنی، صحبت نکردن با تلفن همراه، پرهیز از خوردن و آشامیدن، رانندگی در حین خواب آلودگی، رعایت سرعت و سبقت مجاز، صحبت نکردن با دیگران و توجه به جلوی خودرو و مسیر راه در هنگام رانندگی و مسایلی از این قبیل آشنا می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در واقع کودکان در این سن علاقه‌ی شدیدی به معلم خود دارند و حتی بیشتر از والدینشان از معلم خود حرف شنوی می‌کنند و در واقع بچه‌ها در دوره ابتدایی در حال ساخته شدن شخصیت وی می‌باشد، این آموزش در این دوره بر رشد و تکامل شخصیت کودک تأثیر فراوان وانکارناپذیری دارد.

وی افزود: کودک در سن دبستان برای اولین بار مهارت‌ها وفعالیت‌های فرهنگی اولیه را می‌آموزد و شکل گیری شخصیت دانش آموزان برای طولانی مدت و نهادینه کردن رفتار‌های صحیح از نظر سلامتی رفتار بسیار در شخصیت سازی دانش آموزان ابتدایی موثر است.

حکیم زاده گفت: در بازدید‌های میدانی که در منتطق نقطه صفر مرزی خراسان جنوبی و یا در مدارس عشایر، خود من حضور داشتم؛ آنچه که مشاهده کردیم در واقع دانش آموزان ابتدایی با حساسیت بیشتر و رعایت کامل پرتوکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در رفتار آن‌ها دیده می‌شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در واقع به مدت یکسال است که در معرض آموزش‌های لازم هم از طریق تلویزیون و هم از طرف والدینشان به آن‌ها می‌شود که چگونه پرتوکل‌های بهداشتی را در مکان‌های عمومی و پارک‌ها و در مراکز خرید که با والدین خود می‌روند، آموزش دیده اند و از این جهت حضور دانش آموزان در مدارس هیچ جای نگرانی ندارد.

<div id="video-display-embed-code_2933966" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.com/fa/news/play/embed/692874/2933966?width=400&height=300"></script></div>

بیشتر بخوانید:

یک بوم و دوهوای رسانه‌های معاند در مورد بازگشایی مدارس + فیلم


انتهای پیام/

نظر شما