شناسهٔ خبر: 45151491 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تاکید پاریس بر لزوم تلاش برای بازگشت تهران و واشنگتن به برجام

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد که ایران در حال تقویت توانایی هسته ای خود می باشد و باید برای بازگشت آن و آمریکا به توافق هسته ای آماده سازی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری «اسپوتنیک» و شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه بامداد امروز (یک شنبه)، اهمیت تلاش برای آماده سازی بازگشت ایران و آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک در رابطه با توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی (برجام) را مورد تاکید قرار داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، لودریان در مصاحبه با هفته نامه «ژورنال دو دیمانش» (JDD) فرانسه، در رابطه با اقدامات هسته ای اخیر ایران نیز ضمن تاکید بر این که تهران در حال تلاش برای تقویت توانایی های هسته ای خود می باشد، مدعی شد: باید به ایرانی ها اطلاع داد که این کافی است.

وزیر خارجه فرانسه در ادامه ضمن ادعای این که باید در رابطه با برنامه موشک های بالستیک ایران و فعالیت های آن در منطقه نیز گفت و گوهای دشواری انجام شود در حالی که با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه ژوئن آینده (اواخر خرداد ۱۴۰۰)، زمان رو به پایان است، اظهار داشت: احیای توافق هسته ای کفایت نخواهد کرد و گفت و گوهای دشواری درباره موشک های بالستیک و فعالیت های منطقه ای ایران مورد نیاز است.

خبر اصلی را در اسپوتنیک و آر.تی ببینید

نظر شما