شناسهٔ خبر: 45151371 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

در آخرین معاملات هفته روی داد؛

نزول بیشتر شاخص‌های جهانی| دلار بالا رفته و طلا سقوط کرد

با وجود نزدیک شدن به مراسم تحلیف جو بایدن شاخصهای جهانی با نزول معاملات هفته را به پایان رساندند.

صاحب‌خبر -

بازار؛ گروه بورس: سایت « Nairametrics» به تحلیل آخرین معاملات در بازار سهام و شاخص دلار دربرابر سایر رقبایش پرداخته است: شاخص دلار آمریکا ۰.۶ درصد  افزایش یافت و روی ۹۰.۷۷ قرار گرفت. به طوریکه در آخرین معاملات هفته رقبای بزرگ ارزی خود ، بیت کوین ، طلا و سهام پیشرو جهانی را درهم شکست. دلار آمریکا وضعیت امن خود را در حساب شاخص دلار آمریکا حفظ کرد و به طرز قابل ملاحظه ای بالاتر از سبد شش ارز عمده جهانی دیگر قرار گرفت.

اما این مساله حاکی از چیست؟
• سرمایه گذاران پس از دریافت اطلاعات اقتصادی نگران کننده از آمریکا ، در حال جمع کردن دلار آمریکا هستند. فروش خرده فروشی در بزرگترین اقتصاد جهان ماه گذشته ۰.۷ درصد کاهش داشته که  نشان از سومین افت متوالی است.

• طلا معامله گران  این فلز گرانبها را متحیر کرد ، شاهد آن بودیم که معاملات آتی طلا با افت ۱.۱۶ درصدی روبرو و در ۱،۸۲۹.۹۰ اونس قرار می گیرد.

• همچنین در زمان فشار ، دارایی رمزگذاری برجسته ، بیت کوین با ۳۵،۷۵۶.۹۹ دلار معامله شد و حجم معاملات روزانه آن ۷۰ میلیارد دلار بود.

همچنین ، بزرگترین بازار سهام جهان از نظر حجم بازار و نقدینگی متحمل خسارات سنگینی شد ، زیرا داده ها نشان داد که میانگین صنعتی داو جونز ۰.۵۷ درصد  سقوط کرده و روی  ۳۰۸۱۴.۲۶ واحد شاخص قرار گرفت ، S&P ۵۰۰ با از دست دادن ۰.۷۲ درصد  روی ۳،۷۶۸.۲۵ قرار گرفت و  نزدک کامپوزیت  درصد ۰.۸۷ افت کرد و به ۱۲۹۹۸.۵۰ واحد رسید.دلار آمریکا در آخرین معاملات با وجود افت در بازده اوراق قرضه ایالات متحده همراه با معیار اسکناس ۱۰ ساله ایالات متحده که تجدید حیات آنها در هفته گذشته کاتالیزور بازگشت دلار آمریکا بود ، همچنان در انزوا قرار داشت.

میلان کاتکوویچ ، تحلیلگر بازار در Axi ، در یادداشت توضیحی برای سایت  Nairametrics ، در مورد اصول حمایت از بازگشت دلار آمریکا صحبت کرد.

·         بسیاری از سرمایه گذاران همچنان در حاشیه ایستاده اند. رئیس جمهور منتخب جو بایدن از طرح محرک ۱.۹ تریلیون دلاری خود رونمایی کرد. اما با این وجود هیچ شگفتی بزرگی رخ نداد .

·         سرمایه گذاران اکنون بر این مسئله متمرکز شده اند که دولت بایدن چگونه می تواند برنامه های خود را عملی کند و از اقتصاد بیمار ایالات متحده حمایت کند. اگرچه بایدن روز چهارشنبه مراسم تحلیف اش اجرامی شود ، استیضاح دوم دونالد ترامپ ممکن است چند هفته اول دوره ریاست جمهوری وی را تحت الشعاع قرار دهد.

·         سرمایه گذاران همچنین به طور فزاینده ای با این واقعیت روبرو می شوند که علی رغم پیشرفت قابل توجهی که در چند ماه گذشته حاصل شده و چندین واکسن COVID-۱۹ که در بازار وجود دارد ، همه گیری هنوز هم تحت کنترل نیست. سرمایه گذاران همچنین  معتقدند که با وجود عدم کنترل این همه گیری میتوان به بازار ارز به عنوان بازار امن پناه برد.

نظر شما