شناسهٔ خبر: 45150279 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

غربالگری ۹۹ درصد دانش آموزان کرمانشاهی در طرح «کوچ»

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت : حدود ۹۹ درصد دانش آموزان کرمانشاهی به منظور کنترل وزن و چاقی در طرح «کوچ» غربالگری شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ماشالله پروین معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با بیان اینکه طرح کوچ در مدارس روستایی و شهری سراسر استان اجرا می‌شود، گفت : در غربالگری که انجام داده ایم مشخص شد که ۷۰ درصد دانش آموزان توده بدنی طبیعی دارند و ۳۰ درصد دچار اضافه وزن و یا چاقی هستند.

او با اشاره به اینکه در این طرح دانش آموزان مناطق روستایی اضافه وزن کمتری نسبت به دانش آموزان شهری دارند،گفت : شیوع ویروس کرونا این اضافه وزن و چاقی را در بین دانش آموزان تشدید کرده است به طوریکه قبل از کرونا ۱۹ درصد دانش آموزان اضافه وزن داشتند و اکنون به ۳۰ درصد رسیده است.

پروین افزود: امسال برنامه ریزی شده ۳ درصد اضافه وزن دانش آموزان کاهش یابد که در صورت نزولی بودن شیوع کرونا این آمار فراتر خواهد رفت.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با بیان اینکه اضافه وزن پسران از دختران بیشتر است، افزود: برای دانش آموزانی که اضافه وزن دارند برنامه‌های تغذیه‌ای و ورزشی به صورت رایگان ارائه می‌شود.

او ادامه داد: در این طرح نیازمند همکاری والدین هستیم تا برنامه‌های تغذیه‌ای و ورزشی دانش آموزان طبق برنامه‌های تعیین شده پیش برود.

پروین گفت: در برنامه آموزشی دانش اموزان در هفته دو ساعت تربیت بدنی گنجانده شده که در سند تحول بنیادین به سه ساعت افزایش خواهد یافت .

انتهای پیام/د

نظر شما