شناسهٔ خبر: 45149748 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس مرکز جنگ نرم دانشگاه امام حسین (ع):

پیشرفت کشور در گرو استفاده از ظرفیت جوانان است

کرج - رئیس مرکز رسانه و جنگ نرم دانشگاه امام حسین (ع) گفت: پیشرفت کشور در گرو استفاده از ظرفیت جوانان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ظفری شنبه در نشست راهبران اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب که با حضور مدیران روابط عمومی و اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به صحبت‌های اوایل انقلاب امام خمینی (ره) مسیر و حرکتی تاریخی برای انقلاب انتخاب کردند و فرمودند، مردم ما خون دادند که اسلام تحقق پیدا کند و این انقلابی که رقم خورد، دنباله کار انبیا، رسول خدا، امیرالمومنین (ع) و سیدالشهدا (ع) است.

وی بیان کرد: ایسان با توجه به عقبه تاریخی مسیری که مردم باید انتخاب می‌کردند را خشت به خشت به خوبی انتخاب کردند.

رئیس مرکز رسانه و جنگ نرم دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به منویات امام خمینی (ره) پیرامون نهضت تصریح کرد: ایشان فرمودند، ما برای اسلام نهضت کردیم جمهوری جمهوری اسلامی است، نهضت برای اسلام است و نمی‌تواند در یک کشور و حتی کشورهای اسلامی محصور باشد، نهضت برای کشورهای اسلامی دنباله نهضت انبیاست که یک حرکت تاریخی تمدنی و یک حرکت جهان‌شمول و جهان‌گستر است.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) یک بحثی را مطرح می‌کردند که در آن مقطع تاریخی توسط مردم نیز دنبال شده است، اگر مقطع تاریخی را در نظر بگیریم یک دوره دوره انبیا و ۱۲۴ پیغمبر مثل یک زنجیر حرکت را ادامه داده و پس از آن ائمه اطهار به حرکت علمای شیعه و در نهایت به انقلاب اسلامی رسید.

ظفری با بیان اینکه بر این اساس رهبر انقلاب نیز تفسیر صحبت‌های امام راحل را تشریح می‌کنند، گفت: می‌فرمایند، ۵ مرحله پیش روی ما قرار دارد، نخست پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ پس از آن نظام اسلامی باید شکل می‌گرفت که شاکله حکومت ما را تشکیل می‌داد که در ۱۲ فروردین مردم به این مهندسی نظام رأی دادند.

وی با اشاره به منویات رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص دولت اسلامی اظهار کرد: ایشان فرمودند، از من رهبر تا پایین‌ترین عنصر کارگزار و خدمت‌گزار برای ملت دولت اسلامی است که باید تمام ارکان اسلامی شوند، اگر دولت اسلامی شد، جامعه اسلامی شکل می‌گیرد.

بعد از جامعه اسلامی حرکت گسترده‌ای به نام تمدن اسلامی شکل می‌گیرد

رئیس مرکز رسانه و جنگ نرم دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به اینکه بعد از جامعه اسلامی حرکت جهان‌شمول و گسترده‌ای به نام تمدن اسلامی شکل می‌گیرد، گفت: اگر در دولت اسلامی رفتارها، منش، ساختارهای مسئولان شکل نگیرد و مطلوبیت‌های لازم را حاصل نکند، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی نیز، آرزوی دست‌نیافتنی می‌شود.

وی بیان کرد: اگر گام دوم به درستی و منطقی برداشته و فرآیند دولت اسلامی، جامعه و تمدن اسلامی به درستی صورت بگیرد، جمهوری اسلامی هسته تمدنی کشورهای همسایه می‌شود، البته بخشی از آن شکل گرفته است.

ظفری با بیان اینکه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم ابعاد و اجزای رسیدن به این مسیر را مطرح و تبیین کردند، تصریح کرد: زمینی شدن بیانیه گام دوم انقلاب را ایشان در سخنرانی یکم خرداد ۹۸ در دیدار با دانشجویان قبل از بحث بیانیه گام دوم انقلاب تشریح کردند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث زمینی کردن بیانیه گام دوم انقلاب رهبر انقلاب فرمودند، ما باید ظرفیتی که در کشور وجود دارد را پای کار بیاوریم چراکه در عدم استفاده از نیروی انسانی جوان در دنیا تقریباً اول هستیم.

رئیس مرکز رسانه و جنگ نرم دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام، بیان کرد: ایشان فرمودند، ما کشوری هستیم ظرفیت‌های فوق‌العاده فراوانی از نیروی انسانی، افراد تحصیل کرده، نخبه و جوانانی داریم که از این ظرفیت استفاده نکردیم و به طور جد به این مهم باید پرداخته شود.

وی ادامه داد: ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند، ظرفیت‌های فراوان علمی بدون استفاده در این کشور است که باید به کار گرفته شوند و موفقیت و پیشرفت کشور هیچ راهی ندارد به جز اینکه ظرفیت نیروی انسانی به‌ویژه جوانان را پای کار بیاوریم و هر راهی به غیر از این امر، شکست است.

راه تحقق گفتمان‌سازی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است

ظفری ادامه داد: با ورود جوانان به عرصه و شکل‌گیری این حلقه و همفکری و شناخت مسائل و مشکلات پیش رو تجربه و تحلیل می‌شوند و در قالب گروهای مسئله محور مانند گروه‌های جهادی برای رفع مشکلات اقدام می‌کنند.

وی بیان کرد: نهایتاً بحث جدی گفتمان سازی و جبهه رسانه‌ای است روابط عمومی‌ها خط مقدم گفتمان سازی جدی رسانه‌ای هستند که می‌تواند شکل بگیرد.

رئیس مرکز رسانه و جنگ نرم دانشگاه امام حسین (ع) متذکر شد: راه تحقق گفتمان‌سازی استفاده از ظرفیت‌های انسانی و مردمی است، چراکه در دفاع مقدس، سیل، زلزله و کرونا حرکت عظیم مردمی شکل گرفت و فضا آرام شد.

نظر شما