شناسهٔ خبر: 45149462 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه البرز:

مسئولیت‌پذیری اجتماعی از ابعاد الگویی حضرت زهرا (س) است

کرج - مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: یکی از ابعاد الگویی مهم حضرت زهرا (س) نقش مسئولیت‌پذیری اجتماعی ایشان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین علیمراد یوسفی عصر شنبه در سخنرانی به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت زهرا (س) در مسجد ولیعصر (عج) شهرک سپهر منطقه رجایی شهر کرج برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) درباره حضرت فاطمه زهرا (س) فرمودند، بی‌بی دو عالم تنها الگوی زنان نیستند بلکه باید بگوییم ایشان الگوی زنان و مردان هستند.

وی بیان کرد: قطعاً اگر فاطمه زهرا (س) الگوی زنان جامعه ما شوند، در دامن زنان جامعه ما بهترین و ساخته‌شده‌ترین مردان تربیت خواهند شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به نقش الگویی حضرت زهرا (س) تصریح کرد: ایشان ویژگی‌هایی دارند که امثال ما قادر به درک مقام و منزلت بی‌بی دو عالم نیست و تنها بزرگان می‌توانند به مراتبی از مقام، موقعیت، شأن و جایگاه حضرت برسند.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم بیش از آنکه به ویژگی‌های عبادی و معنوی زهرای اطهر بپردازیم باید به ویژگی‌هایی الگویی ایشان پرداخته شود، همان‌طور که رسول خدا (ص) از حضرت علی (ع) پرسیدند، زهرا را چطور توصیف می‌کنید، فرمودند؛ بهترین همراه برای عبادت واقعی خدا هستند.

حرکت حضرت زهرا (س) یک قیام یک‌نفره بود

یوسفی با اشاره به اینکه حرکت حضرت زهرا (س) یک قیام یک‌نفره بود، گفت: یکی از ابعاد الگویی مهم ایشان نقش مسئولیت‌پذیری اجتماعی این بانو و مردم آن زمان بود. یکی از موضوعاتی که در بین مردم کمرنگ شده بود، نقش مسئولیت‌پذیری اجتماعی بود.

وی با بیان اینکه نباید به جامعه و مسائل پیرامون بی‌تفاوت باشیم، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) به خاطر عبادت‌ها، همسرداری و فرزنداری شهید نشدند، بلکه در قیامی به خاطر پایه‌های مسئولیت‌پذیری اجتماعی حرکت کردند و در این راه به شهادت رسیدند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز تصریح کرد: وقتی امام زمان (عج) ظهور می‌کنند، این‌طور نیست به کمک ۳۱۳ یار، ملائک و حق تعالی امورات جامعه را اداره کنند، هنگامی ایشان بیایند مردم به تکلیف و مسئولیت‌پذیری اجتماعی عمل می‌کنند، چراکه نمی‌شود در غربتی مثل غربت امیرالمؤمنین (ع) زندگی و امامت کنند.

مسئولیت‌پذیری از مهم‌ترین مصادیق پیش از ظهور است

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت‌پذیری از مهم‌ترین مصادیق پیش از ظهور است و حتماً باید این امر توسعه و به میزان مورد نیاز به حکومت آخرالزمانی برسد.

یوسفی ادامه داد: بی‌بی دو عالم یکی از کارهایی که انجام دادند، مسئولیت‌پذیری اجتماعی را تبیین کردند و این امر نقش مهمی در تثبیت حاکمیت الهی دارد.

وی با بیان اینکه هیچ پیامبری به تکلیف مردم عمل نکرد، چراکه مردم خودشان باید به این امر بپردازند، گفت: در زمان حکومت اسلامی و ولایت فقیه بعضی وقت‌ها خطاهایی که از سوی برخی افراد پیش می‌آید مردم می‌گویند چرا ولی ورود پیدا نمی‌کند، ولی فقیه قرار نیست به نقش مسئولیت‌پذیری مردم عمل کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز بیان کرد: امام حسین (ع) می‌توانستند با استفاده از لشکر عظیم ملائک همه یزدیان را به هلاکت برسانند، بارها درخواست شد، ملائک به شما کمک کنند و ایشان نپذیرفتند، چراکه مردم باید وظیفه خود را بشناسند و در طول تاریخ درس مهمی برای همگان شود.

وی در بخش دیگری حجاب را یکی از مصادیق مسئولیت‌پذیری اجتماعی عنوان و گفت: قبل از اینکه این امر اعتقادی و فردی باشد، در دین مبین اسلام گفته می‌شود، به کسانی که این هنجارها را می‌شکند تذکر بدهید.

یوسفی با بیان اینکه کسانی که حجاب را رعایت می‌کنند، پایبند به مسئولیت‌پذیری اجتماعی هستند، متذکر شد: اگر در جامعه‌ای حس مسئولیت‌پذیری از بین رفت، جامعه عاقبت خوشی نخواهد داشت.

نظر شما