شناسهٔ خبر: 45149308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اهدای250 میلیارد تومان کمک‌های مومنانه مردم دیار علویان/توزیع 4 هزار بسته معیشتی در ایام فاطمیه(س)

فرمانده سپاه کربلا گفت: مجموعا در سه مرحله کمک‌های مومنانه در مازندران 250 میلیارد تومان جمع‌آوری شد و در قالب‌های مختلف تقدیم نیازمندان شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، به مناسبت شهادت حضرت فاطمه‌الزهرا (س) آئین نهضت کمک مومنانه با همت مجاهدانه مسؤولان، بسیجان و مجموعه سپاه کربلا با مشارکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی استان با هدف توزیع بیش از ۵ هزار بسته معیشتی و حمایتی در بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونایی سراسر استان  با حضور سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا و دیگر مسؤولان استان در قدمگاه شهدای مدافع حرم مازندران لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا برگزار شد.

سردار سیاوش مسلمی در این برنامه با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: در مجموع مرحله اول، دوم و سوم کمک مومنانه تعداد ۶۱۱ هزار بسته معیشتی به مبلغ ۲۱۳ میلیارد تومان میان نیازمندان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ۸۱۰ هزار پرس طعام و غذای گرم به مبلغ ۱۶ میلیارد تومان، کارت هدیه به تعداد ۳۴ هزار و به مبلغ ۷ میلیارد تومان در مجموع سه مرحله توزیع شد، افزود: در بحث قبوض آب، برق و گاز افراد در حوزه بازار، تجاری و همچنین خانگی ۹۸۴ مورد که مجموعا ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است پرداخت شد.

فرمانده سپاه کربلا خاطرنشان کرد: در ایام بازگشایی مدارس پوشاک و لوازم‌التحریر ۳۷ هزار مورد که ۵/۵ میلیارد تومان بوده است به صورت کمک مومنانه انجام شد.

سردار مسلمی ادامه داد: در بحث جهیزیه ۷۷۸ مورد که با مبلغ ۱۵ میلیارد تومان به نیازمندان داده شد، توزیع لوازم بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا ۳۲۸ مورد به مبلغ ۱۶ میلیارد تومان انجام شد.

وی بیان کرد: جمعا در مراحل اول، دوم و سوم کمک های مومنانه مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان با کمک مردم، نهادها و ارگان ها جمع آوری شد.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به  اینکه در مرحله سوم ۴۲ هزار معادل ۱۵ میلیارد تومان و در بحث سایر خدمات نیز ۱۹ هزار بسته به مبلغ ۳ میلیارد تومان به دست نیازمندان رسید، افزود: در مرحله اول و دوم به همه افراد نیازمند بودند بسته‌های معیشتی و کمک مومنانه داده می‌شد اما در مرحله سوم با اجرای طرح ارزشمند شهید سلیمانی به افرادی که به بیماری کرونا و یا مشکوک به کرونا بوده و در خانه قرنطینه و نیازمند هستند نیز توسط تیم های حمایتی شناسایی و به آنها نیز بسته‌های معیشتی تعلق می گیرد.

*توزیع ۴ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان

حسن قلی‌نژاد مدیرعامل بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مازندران نیز در این برنامه با تسلیت به مناسبت شهادت زهرای مرضیه (س) گفت: در سومین مرحله از کمک‌های مومنانه تعداد ۴ هزار بسته تا فردا به دست نیازمندان می‌رسد.

وی افزود: از مجموع کل کمک‌هایی که توانستیم از کشور به استان بیاوریم تا به امروز حدود ۱۷ هزار بسته معیشتی بوده که از طریق بنیاد مستضعفان انقلاب بنیاد علوی کمک شده است.

مدیرعامل بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: در ساخت مسکن محرومین، ما زمین را از طریق بنیاد رایگان در اختیار دستگاه‌ها از جمله سپاه استان قرار می‌دهیم تا گوشه‌ای از دغدغه‌های ساخت مسکن برای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد کم کنیم.

قلی‌نژاد بیان کرد: شورای هماهنگی در بنیاد وجود دارد که شامل ۱۰ مجموعه است و رسالت‌های اجتماعی استان را آنالیز می‌کند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

نظر شما