شناسهٔ خبر: 45149299 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آیت الله محسن فقیهی: همانند مقام معظم رهبری مصوبات ستاد مقابله با کرونا را رعایت کنیم / در عزاداری ها باید برنامه ها و مصوبات ستاد مقابله با کرونا را رعایت کنیم

صاحب‌خبر -

شفقنا- عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اینکه بگوییم مردم عزاداری نکنند، درست نیست از سوی دیگر همگان باید برنامه ها و مصوبات ستاد مقابله با کرونا را رعایت کنیم، همانطور که مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و علما این مصوبات را رعایت می کنند.

آیت الله محسن فقیهی در گفت وگو با شفقنا، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در کشور شاهد بودیم که ستاد مقابله با کرونا در زمینه های مختلف به رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی تأکید داشتند و مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و علما نیز مصوبات ستاد مقابله با کرونا را رعایت می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اینکه بگوییم مردم عزاداری نکنند، درست نیست از سوی دیگر همگان باید برنامه ها و مصوبات ستاد مقابله با کرونا را رعایت کنیم، بنابراین عزاداری ها به نحوی برگزار شود که سلامتی مان به خطر نیفتد.

وی بیان کرد: هر شخصی با رعایت و حفظ پروتکل های بهداشتی عزاداری کند و اقدامی انجام ندهد که خوف خطر در آن وجود داشته باشد.

آیت الله فقیهی تصریح کرد: در شرایطی که امروز به دلیل بیماری کرونا به وجود آمده، برگزاری مراسم عزاداری هر جا که خوف بیماری باشد، نباید انجام دهیم در غیر آن، به صورت فضای مجازی یا مراسم هایی با جمعیت های کم که با فاصله زیاد بنشیند به گونه ای که خطری متوجه افراد نباشد، اشکالی ندارد.

 

نظر شما