شناسهٔ خبر: 45149138 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

رزمایش هوایی یونان و آمریکا با پرواز انواع بالگردهای رزمی

نیروهای مسلح یونان و آمریکا یک رزمایش چهار روزه با مشارکت انواع بالگردهای رزمی و ترابری را در جنوب یونان برگزار کردند.

صاحب‌خبر -
صراط:

نیروهای مسلح یونان و ایالات متحده یک تمرین مشترک چهار روزه را در منطقه «نیسانتا»  در جنوب یونان برگزار شد.

به گزارش فارس به نوشته وبگاه «پروثما» این تمرین از سه شنبه تا جمعه با هماهنگی ستاد عملیات ویژه نیروهای مسلح کل یونان انجام شد. این آموزش مشترک با مشارکت بالگردهای رزمی و همکاری بخش کنترل آتش یگان‌های زمینی انجام شد. در این رزمایش بالگردهای «D AH-64» و «CH-47D» نیروی هوایی ارتش یونان شرکت کردند. از طرف آمریکا نیز بالگردهای «AH-64E» ،«UH-60» و «101 HH» شرکت داشتند.

در این رزمایش عملیات هلی برن و کمک‌های اولیه نیز تمرین شد. یونان اعلام کرده که این رزمایش‌ها روابط طولانی مدت میان دو کشور را ثثبت و آنرا  تقویت می‌کند و منجر به افزایش بیشتر سطح آمادگی عملیاتی، توانایی جنگی و همکاری نیروهای مسلح یونان می‌شود.

ترکیه، رقیب دیرینه یونان تاکنون واکنشی به این رزمایش همسایه خود نشان نداده است.وزارت دفاع ترکیه چندی قبل برگزاری رزمایش پنج جانبه در شرق مدیترانه که در آن یونان و قبرس نیز حضور داشتند را «تحریک آمیز» خواند.  روابط  ترکیه بویژه با یونان  بر سر مسئله ورود مهاجران و پناهجویان از خاک ترکیه به یونان  و اقدام آنکارا در اعزام کشتی‌های حفاری به شرق مدیترانه  به تیرگی گرویده و دو کشور همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم می‌کنند. 

نظر شما