شناسهٔ خبر: 45149137 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

متقاضیان مسکن ملی هرچه زودتر وام‌های بانکی خود را تقسیط کنند

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه کمتر از ۳۰ درصد متقاضیان مسکن ملی نسبت به تقسیط اقساط خود اقدام نکردند، گفت: افرادی که این کار را انجام ندهند، به عنوان بدهکار بانکی معرفی شده و پرونده حقوقی با همراهی سامانه قضایی برای آنها تشکیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

سیدمحسن حمزه‌لو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  باید این افراد به بانک‌های عامل مراجعه و نسبت به تقسیط اقساط اقدام کنند.

وی بیان کرد: همچنین با همکاری ادارات کل راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک‌های عامل، اقدامات لازم جهت حذف یارانه تسهیلات پرداخت شده اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: متقاضیانی که بدون تسویه حساب و فروش اقساطی تسهیلات یارانه‌ای در واحد خود ساکن شده‌اند، فرصت یک‌ماهه داده می‌شود تا برای تسویه حساب و مراجعه به بانک عامل جهت تقسیط وام اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: طرح‌های دارای پرونده حقوقی، زیر ٣٠ درصد پیشرفت اجرایی و فاقد متقاضی و تسهیلات از چرخه مسکن مهر در استان حذف شده است.

حمزه‌لو افزود: از مجموع ۵١ هزار واحد این طرح در استان تا به امروز تنها ٩٠٠ واحد باقی‌مانده که تلاش می‌شود با تکمیل این واحدها به زودی جشن مسکن مهر در استان برگزار شود.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر، ۵١ هزار و ٩٠٨ واحد در استان آغاز شد که از این تعداد ۴٠ هزار و ٨٧١ واحد در شهرهای بالای ٢۵ هزار نفر و ١١ هزار و ٣٧ واحد در شهرهای زیر ٢۵ هزار نفر جمعیت احداث شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای ارومیه، مهاباد و سردشت باقی مانده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: همکاری نکردن اعضا در تکمیل آورده، اختلاف مالی، طولانی شدن روند تمدید مشارکت مدنی تسهیلات پرداختی و طولانی بودن فرایند تمدید مدت فعالیت شرکت‌های تعاونی از دلایل زمان‌بر شدن طرح مسکن مهر در استان است.

به گزارش ایرنا، طرح مسکن مهر از اواخر دهه ۱۳۸۰ در آذربایجان غربی آغاز شده و بخش عمده آن در دولت تدبیر و امید اجرایی شده است.

کارگروه رسیدگی به مسائل پروژه‌های مسکن مهر به شکل مستمر با حضور معاون و کارشناسان حوزه مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان و اعضای هیئت مدیره تعاونی‌ها برگزار می‌شود.

هم‌چنین در این نشست بر تحویل پروژه‌های باقی‌مانده تا پایان امسال تأکید شد و مقرر شد به منظور بازگشت درآمدهای عمومی که در قالب تسهیلات یارانه‌ای به واحدهای مسکن مهر پرداخت شده به

نظر شما